I morgon är de måndag..

Nu var denna helgen gjord. Och gud vad de känns som jag har hunnit med så mycket. Igår var ja med på kalaset. Oj oj oj inte som svenskt kalas förfem öre. De var 19 barn som kom med deras föräldrar. Så vi var en del människor. Familjen hade även anställt två lekledare. Hos dom kunde barnen få ansiksmålning.L ville vara en sjöjungfru och gud vad söt hon blev!! De gjorde även naglack och killarna kunde få jätte coola tatueringar. Dessa lekledarna hjälpte även till att hålla olika lekar. En av lekarna var att barnen satt i en cirkel och musik var igång. Ett paket skall skickas runt i cirkeln och när musiken stoppar skall de barnet som har paketet öppna frsta lagret med papper. Och där i ligger en liten leksak och lite godis och sen går de runt så till alla har fått. Men när den sista personen tar bort de sista pappret så finns de en liten större sak. Detta berättade M att de hade hela tiden här på kalas. Kul spel tycker jag. Sen var de dags för att äta. De var mest mackor och massa olika sorter av godis och chips. Sen fick de jätte fina cup cakes. Och sen blåste L ut ljusen på tårtan och sen gjorde de en jätte konstig sak. De skar upp tårtan och la en bit på en servet och virade ihop. Sen fick varje barn med sig den biten hem och en skål med lite godis. Tycker de var jätte konstigt att de inte åt trårtan där. Men de var la att inte barnen skulle få i sig lika mycket socker på en gång. Eller  vad tror ni?

När allt var klart och jag hjälpt till att städat lite så gick jag och mötte tjejerna. Vi köpte godis och sen gick vi hem till Cecillia och såg på film. Men då kände jag hur trött jag var. Men somnade faktiskt inte. wow för att vara mig. 

Idag vaknade jag tidigt för att gå ner till stan och möta upp Emma, S och Jessica och sen gick vi mot first tower där vi mötte Cecillia och Emma, A. Vi tog en lång promenad påstranden. De var jätte skönt. Sen tog vi bilen och åkte till St Brelsde. Där åt vi lunch. Jag åt en jätte god hawi hamburgar. Mer än godkännt! Sen tog vi en promenad och de slutade med att vi satte oss på en lång träbalk och tittade ut över vattnet medan solen stekte i ansiktet. De kallar jag livet! Väl hemma nu har jag sätt på en film och sovit. Känns i kroppen just nu hur mycket jag har gått idag. Kommer kännas ännu mer i morgon om jag känner mig själv rätt.



Vi hoppas men var lite för snabba så de blev som de blev haha.



Visst ser de gott ut eller ?



Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Mysigt här snöar det!!

Tror nog inte det har med sockret att göra utan det är nog mest så dom gör där likdant med att de har skor inne liksom, går inte förklara varför de gör sådär..;)

2012-01-09 @ 13:38:05
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Elisabet Etander

Hej där!

Härligt att läsa din blogg, gillar matbilder! Är alltid nyfiken på mat. Finns det lekledare att hyra här? I storstan´ antagligen. Kanske hade varit något att satsa på när du kommer hem?

Här har det ju kommit lite snö, annars är det inga stora nyheter i Munkedalskommun :-)

2012-01-10 @ 19:21:57
Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Roligt att du fick möjlighet att vara med på ett barnkalas.Lekledare är kanske något att sattsa på efter hemkomst:-)

Roligt att ni ser er om på Yersye.

Roliga bilder på tjejerna.

Har du bokat biljette hem i Februari?

kramar Carina

2012-01-10 @ 19:48:52
Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Skoj för dig att få vara med på ett barnkalas. Sköna bilder från din dag med tjejerna.

När vilar du dig igentligen?

kram Carina

2012-01-10 @ 19:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback