The last day...

Nu tror ni jag är död men det är jag allt inte. Har bara haft väldigt mycket att göra plus att jag har tagit hand om familjens nya au pair. Det har känns lite kontigt att ha henne här med tror det kommer att gå bra för henne och familjen.

 

Ja idag åker jag. Känns helt overkligt att lämna ön. Tänk så många minnen jag har här ifrån. Här har jag både skrattat och gråtit. Jag kommer helt klart att sakna ön och det kommer alltid vara en plats i mitt hjärta. Har lovat mig själv att jag skall komma tillbaka hit och uppleva det livet jag har gjort här igen. Tror att de kommer att dröja men de kommer att ske.

 

Ni kanske undrar vad jag skall göra hemma nu. Först och främst skall jag träffa alla underbara människor jag har saknat. Sen skall jag jobba lite smått för att samla ihop pengar till min Indien reas och samtidigt läsa min engelska.

 

Igår hade vi den sista middagen med familjen. Vi åt en jätte god ris gryta men massa skaldjur. Det var så gott. De hade verkligen prickat in vad jag ville ha! Jag hade köpt hejdå presenter till varje familjmedlem. L fick en prinsens klänning och en ram med en bild på mig och henne. E fick en hitta willey bok. H.M fick en snygg klänning och M och S fick ett förkläde, trädgårdssax och trädgårds handskar. Och av de fick jag ett jätte fint halsband från jersey pearl. Väldigt simpel men gud så fint! De hade också skrivit ett jätte fint kort till mig. Hade inte förväntat mig något så blev jätte glad.

 

Nu är väskorna packade och kl 13:35 skall jag lämna ön. Var inne på flygplastens hemsida och såg att två plan var inställda. Ingen aning varför för demär jätte fint vänder. Men skall nog inte kolla mer där för då blir jag nog bara mer nervös för flygningen.

 

Denna hemsida kommer jag att frysa för någon vecka eller två och sedan antagligen göra om den till en vanlig blogg. Så håll ögonen öppna för snart ses vi igen!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback