Städa städa varje fredag å så varje jul de tycker ja är kul..

Idag har Amanda varit i städar tagen. Idag har ja renast ut verkligen hela mitt rum och sen har ja verkligen rengjort de. Så nu kan man inte hitta ett enda dammkorn. Rummet ser verkligen ut som ett helt nytt rum.  Nu kanske ni undrar varit jag skall sova. Jag skall sova min första natt i e rum. De är mycket större och mycket större säng så jag tackar inte nej. Men kommer ändå att kännas konstigt att inte sova i sin säng.

Jag har fått som vakuum påsar av sina. Så idag testade jag att lägga mina kläder i dessa och sen de hur de funkade. Allt fick dock inte plats men de mesta gjorde de. Sen packa jag verkligen ner allt i mina väskor bara för att se om jag skulle behöva få renas mer innan jag åker hem men de blev plats över. Och nu snackar vi om massa plats!! Vad hände här liksom? Dessa vakuum påsar viste allt vad dom skulle göra! Väskan blev ju tung de blev den så skall ändå försöka hålla mig ifrån att inte köpa nått nu de sista.

 

Har också kommit igång med springningen. Blir verkligen glad när jag märker varje dag att jag kan springa snabbare och snabbare. Känns verkligen skönt att röra på sig igen. Men känns att kroppen är stel och att jag inte är lika stark längre. Så tror de blir att börja med tant gympan för mig! Även om de är jätte töntigt så är de väldigt bra träning för du får med alla kroppens delar.

 

Igår kväll så kollade jag runt lite på högskolor. Om jag skall vara ärlig så har jag inte varit så in satt i detta för jag skall beställa tid hos en syo konsulent när ja kommer hem men ja tittade lite i alla fall. Hade bestämt att jag inte ville gå i Göteborg eller Stockholm men så hittade jag en så bra högskola så jag kunde inte hålla fast vid detta längre. Den heter GIH och ligger i Stockholms centrum. Den är en högskola och gymmnasie på samma gång. Där arbetar de bara med idrott av alla dess sorter. Du kan utbilda dig till gymnasie lärare inom idrott här och ditt andra ämne kan du fördjupa dig i någon idrott eller välja börja läsa andra ämnet på en annan skola och sen komma tillbaka igen. Som jag kommer nog att göra. Blir jätte pepp när jag hitta denna. Nu gäller de att bara fixa engelska. Men de blir att koncentrera sig på den till fullo när man kommer hem.  

 

Vad är de första jag kommer göra när jag kommer hem? Ja, Linda de var en bra fråga. Jag kommer såklart träffa alla nära och kära! Sen skall jag börna runt i min bil. Gud vad jag har saknat min bil!!! Ja kommer att äta ett kg av husolsost! Tacos i mänger! Och allt de där som finns i vardagen som man lätt glömmer av.

 

Ja hur känns de nu för mig att lämna? Jag tror inte att jag vet de riktigt själv än. Känns lite sorligt för just nu är de jätte bra stämning i familjen och alla är glad och positiva. L frågade idag hur långt det är tills jag åker hem. Svarade att de är två och en halv vecka. Då sa hon, ja men då är de lång tid kvar. Vi hinner ju leka massa då Manda! Hon är min lilla Prinsessa och de kommer hon alltid vara!

 

Nu skall jag gå ner och ta mitt åtta kaffe som vanligt! Sen blir de att se lite på tv. Ha de bra alla och tack för mig.









Visst blev de bra? (:


Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh blev ju kanonfint Amanda! Vad roligt jösses du är snart hemma liksom!Vart har detta året tagit vägen!? Då kan vi hämta hem din bil o ställa den på vår uppfart kanske?
Så kul att du hittat ngt som passar dig o engelskan kommer du fixa lätt som en plätt!

2012-08-30 @ 17:19:16
URL: http://hummingbird.blogg.se
Postat av: Malin Lindström

Nu får du ta och komma hem med dig ! :) Va fint ditt rum är!

2012-09-09 @ 21:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback