Skriver från ett regnigt Jersey...



Ja då har man firat midsommar på Jersey. Jag jobbade först och sen drog j mig till Emma och vi åt god mat (färsk potatis, röd lök, grädd fil, gräs lök, ungsbakd lax och en god sallad) och väldigt god jordgubbs tårta som vi gjorde eller kanske skall säga Jessica och Emmma! Sen gick vi ut med våra kransar på huvudet. En del kollade på oss. En del fråga men bara posetiv respons. Blev en lyckad men ganska speciellt midsommar!

I lördags var vi på stranden och gjorde ett sandslott med Jessicas barn som var med. Och på söndag blev de bio ( Fem års ektenskap). De var mysigt och man fick sig en del skratt. De var ett tag sedan vi såg på bio. Riktigt bra helg! Som alltid.

Igår när ja kom hem skulle jag göra L s läxa. Skulle skriva och måla ord som börjar på bokstaven X. Kollade på nättet och i ordboken. Kunde bara hitta 2 som fungerad. Så frågade vår målare om han visst några han tänkte men nä han kom inte på något. Men idag morgon kom han också knacka på dörren när ja var i Ls rum och greja. Då gav han mig en lista som han hade fixat fram med ord som börjar på X. Vad gulliga man kan vara. Att de finns sådan människor! Så skall skicka med henne dom i morgon så hon kan jobba med de resten av veckan.

Har just pratat med min älskade Cecillia! Så skönt att höra hennes röst och att hon mår bra. Saknar henne grymt mycket! Lite tomt här utan hennes flänga kommentarer och oroliga blickar! Men vet att vi snart kommer ses igen!

Har också pratat med min kära mamma ikväll. Skönt att höra hennes röst ibland. 

Ha de bra alla nu så får ni se bilderna som kommer.




Postat av: Carina

Underbara bilder på söta tjejer
Skoj att ni använde era kransar när ni gick ut och att befolkningen var intresserade.
:-) kramar

2012-06-26 @ 07:29:02
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Ni verkar ju ha haft en underbar midsommar!Fina ni är blondisar;)I helgen skall vi på bröllop skall bli kul;)Nu har vi fått tillbaka sommaren här men bäst att inte säga för mkt;)
Vi saknar dig!

2012-06-26 @ 18:59:11
URL: http://hummingbird.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback