Livet på Jersey går vidare..

Nu var jag här igen. Emma har lämnat ön i fredags. De var hemsk och är verkligen jobbigare än jag trodde. Att inte ha någon som ringer eller smsar en och frågar när man är nere i stan eller någon som trakar en på face book. Men livet gå vidare eller vad är de man brukar säga?

I lördags var jag och såg på bio med två Tyskar (Norina och Melina). Gladare människor får man leta efter haha. Vi var och såg på Spider man. Inte min typ av film men den var helt okej. Tyvärr var den 3D. Har lite svårt för de. För de första är de dyrare och för de andra så tycker ja de är inte någon skillnad på kvalitén utan ögonen bara kliar hela tiden. På dagen var jag också på stranden och läste lite Engelska. Skönt  att bara komma iväg inga ljud och bara läsa en tråkig bok.

I söndags var OS faklan på Jersey. Detta var såklart jätte stort och själv klart var jag nere i stan och såg denna. Stog och vänta typ en timme fick se den i ca 20 sek. Men de var la värt de eller vad man skall säga. Sen mötte jag en ny tjej som heter Jenni som har tagit över Emma,A familj. Jätte trevlig tjej med en redig dialekt haha. Känns lite konstigt att träffa familjen men inte med Emma. Nä nu tror ja att jag blir lite för sentimental.
Sen blev de hem färde, somnade redan kl nio. Och sov till kl sex. Nio timmar, kan ni fatta! Så många timmar har jag inte sovit på mycket mycket lång tid.

Idag kom de ett paket från min kära mamma! Lite tidningar, papper och kakor. Blir alltid lika glad. Har också visat Jenni stan och gått i alla affärer och ätit lunch på spoon! De blir ett par bagi shorts för min del. Riktigt nöjd. Men snart får ja börja tänka på att inte köpa mer för väskan kommer att bli för tung!

På söndag åker jag till Frankrike med familjen. Vi skall bo på en ö där de inte får köra bilar. Så vi skall hyra cyklar. Skall bli jätte skönt att komma iväg från vardagen lite. Samtidigt skall min kära familj hemma i Sverige åka till Daftö camping och stanna en vecka. Kommer att kännas konstigt att inte vara med dom. Men de är la en erfarenhet rikare de också.

 Mångga undrar hur vädret är här och de är verkligen den väsrta sommaren någon sin på Jersey de regnar och regnar . Man skall vara glad om man får en timme sol.

Nu skall jag läsa lite svenska tidningar och äta svenska kakor! Hej hoj hörs snart igen.











Postat av: Carina

Hej vännen. Kul att få se os-facklan. livet rullar vidare för dig och oss. Kul att komma till frankrike. Skönt med lite semester för dig eller skall du jobba i Frankrike? Vi är hemma några dagar mellan Stockholms resan och daftö. Visst är det tråkigt att du inta är med men det kommer fler tillfällen. Men din resa till Frankrike med familjen kommer nog aldrig åter. Just precis är det en fin morgon här i sverige..........
Varför är du så arg på bilden?
Kramar carina

2012-07-17 @ 09:10:48
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

ÅÅÅ en Jersey ko!!!Så fina!!

erseykon (även SJB – svensk jerseyboskap[1]) är en liten (350-400kg) beige eller ljusbrun mjölkkoras med ursprung från den kanalön Jersey. Mjölken har mycket hög protein- och fetthalt – cirka 6% fett och 4% protein.
Jerseykor importerades första gången 1893 till Sverige, bland annat till gårdarna Wirum och Svartingstorp. Idag finns det dock bara cirka 2 000 jerseykor i Sverige, vilket utgör mindre än 1 % av alla kor i landet. I Danmark finns det cirka 60 000 Jerseykor, vilket gör den till Danmarks näst största koras.

2012-07-17 @ 09:35:13
URL: http://hummingbird.blogg.se
Postat av: Pappa

Vad kul du har det, i Munkedal kommer inga facklor springande ej heller ser jag några Jersy kor. Här är allt som det alltid varit, och det kommer det även vara den dag du åter kommer hem till oss. Passa på att njuta av livet. Kramar från Pappa

2012-07-17 @ 10:37:47
Postat av: Synnergren

Saknar dig mandis!!! :love:

2012-07-17 @ 13:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback