Min budskap..

Nu har jag bestämt mig. Skall vara mer personlig på min blogg och skriva mer om mina åsikter. Detta är ju ändå min blogg och jag borde spegla mig själv i den lite mer. Så kommer nog någon gång i veckan ha ett budskap jag vill komma fram med eller något som har hänt jag vill diskutera med er läsare. 

Dagens åsikt är om detta citatet om som sagt av Nalle Puh. Jag skulle vilja tänka lite mer som Nalle Puh. Ibland tror jag man måste bara koppla bort och skaka av sig små saker som händer i livet iblnad. De kan vara kommentarer eller handlingar som man har mött på. Detta för att man aldrig vet hundra vad den andra människan menade med de den sa eller gjorde. Så varför skall man gå runt och oroa sig eller må dåligt av något som kanske inte är menat som du har tagit de.
Därför skall man lita på sina nära och kära att de är så uppriktiga och ärliga mot dig så om de är något de tycker eller vill få fram till dig att de säger de till dig. För hur lätt kan de vara att ändra sitt betende när man ens inte vet vad man har gjort för fel.
Så alla ni som läser detta ta inte åt er för små saker och om ni blir osäkert på något en person har gjort eller sagt mot dig så ta upp de istället med personen och diskutera de. Kommer kännas mycket bättre jag lovar er!

Postat av: Mia

Du är så klok! Tänk om man skulle kunna va lika cool som Nalle Puh. Eller som Timon & Pumba, Hakuna Matata! <3 puss från ditt största tyska fanz ;)

2012-02-07 @ 23:14:24
Postat av: jossan

Detta är mitt nyårslöfte, dock funkar det inte jättebra än. Har vissa jag skulle behöva ventilera saker som sagts till mig, men är ju såååå svårt! Tror det bästa är att ta upp det med än gång, men ibland blir man ju så paff att man inte kommer på vad man ska säga!

2012-02-08 @ 14:50:38
Postat av: Trees gravid i London

Håller med dig! man ska vara uppriktig, då får man ju också uppriktighet tillbaka :)



jag kan tänka mig att det är dyrt där nere också xD

man känner ju inte direkt för att köpa ett hus för så mycket när man vet vad man kan få för det på andra fina ställen ;)

2012-02-09 @ 01:34:43
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Carina Mellqvist

Hej vännen. Du är så himla klok och jag förstår vad du menar. Det bästa är inte ta allt med så stort allvar. Livet är för kort för att gå omkring och fundera för mycket på allt och alla.....

Kramar från ett kallt Sverige och jag tror nog att snön skall hålla sig kvar till du kommer hem.....

;-P

2012-02-09 @ 20:08:15
Postat av: Carina Mellqvist

Hej vännen. Du är så himla klok mitt älskade barn. Du har helt rätt man får inte ta allt med så stort allvar. Livet är för kort för att inte ha det bra.

Kramar från ett kallt Sverige och jag tror nog att snön håller i sig till du kommer hem :-d

2012-02-09 @ 20:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback