God morgon världen....

Ja här skiner solen på Jersey, fast de är ganska kalt ( ca 3 plus grader). Men de ryktas att det skall komma snö här i morgon så alla är på hel spänd och jätte nervös. Jag tycker personligen de skulle vara jätte roligt om de kommer lite snö! Se hur alla reagerar. Denna morgon har jag ätit en typisk frukost med familjen. Bacon, stekt ägg och rostat bröd. Min mage klara inte av så mycket och fet mat på morgonen men jag åt lite i alla fall. Sen tog jag en skön dusch och nu sitter jag här. Skall snart ta en promenad och sen blir de att åka med familjen och se när H-M uppträder med sin dans. Skall faktiskt bli jätte kul. 

I torsdags var jag och tjejerna på en krog och käkade. De blev grillat kycklingsbröst burgare. Väldigt gott. Sen var vi med i och spelad ques. De var ett äldre par som höll i de. Och tjejer spelade som ett lag (tema Sweden). Sen fick vi ett papper där vi skulle fylla i svaren. de var 50 frågor i olika kategorier. Frågorna var ganska svåra och speciellt när de var på engelska. Men vi fick ihop 18 poäng och var ganska stolta. Men de var en skön stämning på krogen. Detta med ques är ganska vanligt här nere på Jesey. 

Igår kom alla tjejer hem till mig och vi bakde kanelbullar!!! Och vi lyckades!! Sen spelade vi vårt jersey spel som vi har gjort. De är ett spel om oss själva. Så att vi lär känna varandra på djupet lite. Jätte roligt. 

Ni får ha en bra helg och ta hand om er så hörs vi snart igen. Bilder kommer. 





Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Quiz är kul!!Det har dom på Butlers i Uddevalla med..Team Sweden påhittigt namn hörrni;)



Stor kram!!



2012-02-04 @ 15:56:34
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Elisabet & Livia

Vilka fina påskliljor! Antar att de heter något annat hos er.

Här är det söndag morgon, jag och Livia är vakna. Igår var det melodifestival, första delfinalen. Är det något man kollar på Jersey, är de med i UK´s uttagning? I natt har det snöat här. I går var det -17 så det är lite synd att det är så kallt då det bara blir korta stunder ute. Idag blir det nog mildare. Livia har börjat på Nordens Arks förskola, hon trivs.

Ha de gott!

2012-02-05 @ 07:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback