Väldigt bra dag...

Idag gick de jätte bra med l på morgoen. Jag tog på henne uniformen, borsta hennes hår, gav henne frukost och borsta hennes tänder. Sen att jag att jag hitta hem är ett också ett plus. Väl hemma fixade jag med disken. Sen blev de är en spring tur. Bara tog en väg och sprang. Hitta hem i alla fall. Rundan blev på ca 6 km. Ni skulle se naturen här den är underbar. Sen tog jag med en hundarna till affären. Där köpte jag en kort till Leo som fyller 8 på måndag. Grattis leo ♥ Så uppas de kommer fram nu. När jag kom hem var hundarna helt slut. Samma som jag. Tog en lung dusch och såg lite på tv och gjorde lunch. Blev räksallad. Inte lika bra räker som hemma dock men funkade. Sen var det dags att hämta l upp från skolan. Det var första gången jag hämta henne helt själv. Hon blev lite rädd i början men sen släppte de och vi satt och sjöng i bilen hela vägen hem. Väl hemma gjorde jag äggröra och lite yugurt till henne. Hon åt de utan protest. Sen lekte vi i hennes mini kök. Sen var de dags för bad. Allt gick prima. Efter de kom föräldrarna hem. Ja gick uppp till mitt rum men hon följde efter för hon ville leka med mig. Sött. Sen åkte pappan och hämta kina mat. De var riktigt gott. Mumma. 

Nu kommer föräldrarna att vara lediga i ca två veckor. Sen skall vi flytta in i de nya huset. Skall bli lite skönt att komma till ett nytt ställe. Fick även se vilka tapeter och saker jag kommer få till rummet. Det kommer att bli jätte fint! Hade ett väldigt bra snack med mamma hur vi skall lägga upp arbetuppgifterna fram över. Dessa veckorna kommer vara lite anorlunnda dock. Kändes väldigt bra att ha  en pratstunden med dem och att höra att de var nöjda med mig och såg på l att hon gillade mig. Självförstroet ökte massa. Hoppas att de forsätter så.

Tänkte bättre att jag antagligen kommer hem en vecka i jul. Skall börja kolla lite på plan i helgen. Men kommer dock inte att vara hemma vid ny år för l fyller fyra då så vill gärna vara här och uppleva hur de firar ny år i Jersey. Kommer skriva mer när jag har lite mer datum. I fall de är någon som vill träffa mig.

Just nu lyssnar jag på "Vart jag mig i välrden vänder - Den svenska björnstammen", och tänker på mina flickor hemma. Börja sakna er! Men lyssna på texten. Den har ett vädligt bra budskap.




Postat av: Amanda Pettersson

Vad roligt det är att läsa din blogg och höra att du har det bra. Det är verkligen en stor utmaning du gör och du klarar det ju galant! Jag är väldigt stolt över dig :-)

Det är roligt att höra att du får testa på så himla mycket nytt, förstår att det är svårt i början men du verkar ju kommit in i det snabbt och bra.

Jag skulle vilja ha ditt nya mobilnummer så att jag kan skicka något sms till dig lite då och då :-)



Pussar och Kramar från Din Amanda :love:

2011-10-22 @ 00:05:27
URL: http://schrum.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Underbart, verkar som du börjar komma in i rutinerna nu. Känslan av av känna att man lyckas- Finns inget bättre det stärker en som person och man lyser av självförtroende. Du skall vara stolt;)

DU är bäst Amanda!:love:

2011-10-22 @ 09:58:01
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Pappa

Klart att dom måste gilla dig, det är svårt att inte göra det....Hoppas att din första weekend i Jersey blir bra och att du får möjlighet att upptäcka nya intressanta saker.

Kram Pappa:thumbup:

2011-10-22 @ 11:05:50
Postat av: Anette Bjurström

Tjena Amanda!

Visste att du skulle klara det. Du är en tuffing. Ha det gott!!

Kramar Anette.

2011-10-22 @ 11:06:21
Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Roligt att du skriver blogg och att vi kan följa dig här. Jag vet att ingen kan låta bli att tycka du är duktig, så familjen har haft tur som har fått just dig. Väldigt nyfiken på hur det ser ut:thumbup:. Kul att du kommer att komma hem i jul, det ser vi fram i mot. Här hemma är allt precis som vanligt, vi skall åka ut till Leo om en stund och hälsar från dig.

Kramar Carina

2011-10-22 @ 11:15:09
Postat av: Anonym

Amanda glömde svara på frågan om kläder, men gör det idag i stället. Jag tycker det är OK i kollektiva grupper: ex armen, arbetsplatser, idrottslag etc. Men är mycket tveksam i skolan, håller med om att det kan hindra den personliga utvecklingen, men åt andra sidan sitter inte det i kläderna, så mitt svar är för skolan nej. Jag stimuleras av att vi alltid skall ha en stor frihet att fatta egena beslut, och det gäller även kläder. Det var mitt svar på din fråga.............

2011-10-22 @ 11:40:23
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Jaaa hihi är ganska säkert så att han väntar tills jul, annars får vi stoppa honom;)

2011-10-22 @ 13:53:50
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Lina

va skönt att det har gått bra o att allt känns fint!!! Gud va kul att du kommer hem på lovet, då ses vi! :-d:love:

2011-10-23 @ 19:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback