Tre dagar kvar.

Nu är det verkligen inte långt kvar till söndag när jag åker. Tänk vad mitt liv kommer att förändras. Jag kommer bli som en annan människa. Den första månaden kommer nog vara den jobbigast innnan jag kommer in i rutinerna. Men jag har bestämt mig att detta är de jag vill göra. Har även fått kontakt med en svensk au pair där nere. Det känns jätte skönt. Att ändå ha en liten trygghet.

I lördags var mina kära syskon (och deras respektiva) + farmor hemma hos mig och åt tre rätters. Till förrätt blev det tacosallad, västenbottenspaj och kungens utflykts paj. Till huvudrätt blev det grillat kött med potatisgratäng och en sallad. Till efter rätt blev det hallon och blå bärs paj med vaniljsås. Sen spelade vi lite Alfabet  Det var jätte trevligt. Men kändes ockå lite jobbigt att säga hej då. Men jag vet att de alltid kommer finnas kvar vart jag än är i välrden. 

Nu har jag köpt allt jag skall ha med inför resan. Igår var jag på torp och köpte ett par nya springskor, byxor och ett par nys hösst skor. Så nu är de bara lägga ner de och hoppas att man kan stänga den.

I tisdas var jag och besikta min bil nu innan resan så att de sen skall bara vara att ställa av den. Trodde verkligen den skulle gå igen men de gjorde den inte. Så de blev och ringa och väcka mekanikern tidigt morgon där på och idag blir det att åka iväg och besikta den igen. Hoppas nu att den går igen! Håller alla tummarna.

Postat av: jossan

Åh vilken spännande resa du har framför dig!!! Men va, va var det för fel på bilen? Kram

2011-10-13 @ 12:44:41
Postat av: Amanda

Ja det har jag verkligen:-)De var bromsarna fram och motorhuvs luckan som var för lös. Men nu är den godkänn igen ;-)

2011-10-13 @ 16:37:53
URL: http://liferun.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Skönt att det inte var ngt allvarligare!Så nu skall vi allt ta hand om pärlan;)

2011-10-15 @ 10:24:15
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback