Föra inlägget från Jersey..

De började med att jag kom till Landvetter och skulle cheka in. Då hade ja visst inte bokat att jag skulle ha med mig något bagare. Så fick betala runt 1000 kr för hela väskan. När jag sen sitter på de första planet så var de jätte struligt. Vi var två personer för mycket på planet. Vi kom i alla fall ivväg ca 30 min sent. Fick satt brevid en jätte trevlig svensk som jobbade som läkare i London. Hon lovade hon skulle hjälpa mig när ja kom fram så jag hittade. När vi kom fram hade jag jätte bråttom. Så var vi tvungna att gå igenom en passkontroll. Där kön var jätte lång. Så hon fixade så jag fick komma för hela kön. Hon var guld värd. När jag väl kom fram fick jag springa för attt hinna cheka in igen. När jag kom fram i den kön fick jag gå till en annan kö för min väska var så tung. Där fick jag betala ca 1300 kr. Och sen ställa mig i den andra kön igen för att cheka in. Sen så kunde jag enligen gå till min gate.

På flygplatsen möttes jag av mamman i familj och den älsta dotterna. Och när vi kom hem fick jag också träffa mammans bror och pappan. De var jätte trevliga. Var svårt att bara byta språk så där snabbt men de sa ändå att jag pratade bra engelska. Just nu sover jag i de mellersa barnens rum. Men när vi flyttar in i de nya huset kommer jag få ett eget rum. Så allt är rosa här. Gulligt!

Idag har mamman varit ledig. Så ja sov till kl åtta och efter de packade jag upp alla mina saker. Mamman skulle på lite ärenden så jag tog en promenade med deras två hundar. De är jätte söta och lydiga. När mamman kom hem skulle jag få köra till ett ställa där hon skulle hämta några fönster och välja färg till huset. Att köra var väldigt läskigt. Allt var på fel sida och att vägarna är jätte små (man får bara köra i 40 km/h) Gjorde inte saken lättare. De har också en stor jeep, som jag kommer ha som min bil.Efter de åkte vi för att se hur de nya huset ser ut. Det är ett jätte gammalt hus med sten väggar. Jätte fint men massa jobb kvar. De är planerat att flytta in i dec men familjen tro inte de kommer att ske. Fcik också se mitt rum. Väldigt sött.

Efter de åkte vi till affären och handlade och sen hem och gjorde lunch. Sen var de dags att hämta barnen från skolan. De var väldigt svårt att komma ihåg vägen och massa bilar över allt. I morgon skall jag hämta barnen efter skolan. De skall bli mycket intressant att se om jag fixar de och kommer ihåg vägen. Så är ganska nervös.

Men nu måste jag sova. Upp tidigt i morgon för att följa med och lämna dom och sen köra tillbaka själv. Lägger ut lite bilder på vägarna och området.




Dessa vägarna kör vi på. Små eller?



Deras hundar skubbe och tiffe




Tagen utanför huset.



Ja säger ju att vägarna är små ...

Postat av: Pappa

Vad vad det jag sa, det ordnar sig alltid. Roligt att höra att alla är snälla mot dig. Försök nu ta det lugnt de första dagarna så att du hinner att landa i vardagen. Ta också lungnt när du kör bil, så skall du se att allt blir bra. Vill gärna att du tar några bilder på familjen och i första hand barnen, så vi får se hur dom ser ut. Hoppas att du nu får en bra och avkopplande natt och att du drömmer om din gamla Pappa i munkedal

2011-10-18 @ 00:06:11
Postat av: Pappa

2011-10-18 @ 05:54:58
Postat av: CArina Mellqvist

Godmorgon. Jisses vilka smala vägar men det klarar du som en dans. kör sakta och håll till vänster. Hundarna ser mycket söta ut. Vi hörs i kväll:-)

Carina

2011-10-18 @ 07:25:09
Postat av: Mia

Vad kul att allt verkar gå bra för dig! =) Lycka till med allt, det kommer du klara galant! =) <3

2011-10-18 @ 10:04:48
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh underbar människa som hjälpte dig på flygplatsen då!Jisses smala vägar var det ja;) Åh så roligt att läsa du kommer klara allt galant!Ikväll så fixar jag Skype på datorn;)

Ja jisses nu får vi hoppas att tänderna ploppar upp i lagom takt här så vi föräldrar hinner med;)

Skall bli helt underbart att följa dig här Amanda!!Jag är så nyfiken på allt!

2011-10-18 @ 12:33:22
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: jossan

Halloj, skönt att se att du kom fram och blev väl mottagen! :love: Sätt inte upp för höga mål med att snabbt komma in i allt, hitta överallt osv. du ska ju va där länge och kommer snar in i det! Många kramar

2011-10-18 @ 13:40:33
Postat av: MyzaaN

vilka mini vägar :O

låter som du har det bra :D kram

2011-10-18 @ 15:03:19
URL: http://myzaan.devote.se
Postat av: Storebror

Vad duktig du är Amanda, att en sån liten skitunge har blivit så vuxen.

Är stolt över dig, kramar P.

2011-10-18 @ 19:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback