En vecka...

Idag har jag sovit ut, skönt! Sen åkte vi till de nya huset för att lämna av lite saker. Efter de åkte vi till reservatet som är jätte nära de nya huset. Gud vad fint de var där!! De var som en lite sjö i mitten. Men just nu avr de väldigt lågt vatten för de har inte regnat här på en lång tid. Och när man gick runt hängde träden över en och på träden klättre de olika blommor. Vi gick hela rundan. Den måste minst ha varit 7 km. Kändes väldigt skönt att röra på sig. Men blev inte så snabbt för barnen och hundarna var med. Men kommer nog spendera väldigt mycket tid där när vi flyttar till de nya huset. 

Sen åkte vi hem för att göra oss ordning för barn kalasset vi skulle på. Killen kalaset var för fyllde 9 år. När vi kom dit var jag jätte nervös i början men alla var jätte trevliga. Och undra vem jag var och hur jag kände för allt detta att vara su pair. Men jag kan inte kalla detta som ett svenskt kalas. För de bjöd på mat och den fick man bara gå och ta. De var som tapas ungefär. Väldigt gott!! Sen drack alla vuxna en hel del. Kändes lite fel men de kanske är i deras kultur, vad vet jag? Jag hade i alla fall väldigt trevligt. Just nu sitter jag på mitt rum och väntar på att maten skall bli klar. De skall bli kyckling och rot frukter. Mumma..

Tänk nu har jag varit här en vecka. Kan inte säga att tiden har gått fort, detta för att de har varit så mycket nytt att ta in och lära sig. Men jag kan säga att min engelska har blivit bättre och jag har börjat lära känna familjen bättre. Nästa vecka har baren lov. Både M och S är lediga och vi skall börja packa inför flytten tror jag. En hel del att packa. Skall hjälpa att ta hand om l tror jag. Skall prata med M mer om vad jag skall göra i morgon. 

Hoppas ni i Sverige har det bra och även om en vecka har gått så tror jag inte så mycket har förändras. Eller? Hur mår ni?





Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Vad fint det ser ut, vi har granskat kartan över Jersy i dag och har nu koll på var det är du håller till. Kul med kalas och att träffa nya människor. Här hemma har inte hänt så mycket. I dag har jag och Micke haft en riktigt vilodag, faster Lena och Hans har varit här och de hälsar till dig. Vi var och grattade Leo i går och han fick en cykelhjälm som han önskat sig. Vi åkte till Hunnebo och åt med Joefin med familj.

Hör av dig senare i dag.

kram Carina

2011-10-23 @ 20:54:55
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Mysigt med utflykt! Vi mår bra här i detta hus. Nä inte så mkt har förändrats här hemma, förutomatt det nästan inte är några löv kvar på träden;) Hur är vädret där nu förresten?

2011-10-24 @ 10:05:10
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Kusin Malin

Hej Amanda! Jätte kul att läsa din blogg och du verkar ha det fint :)

Det är verkligen höst här hemma, men du har det varmare antar jag!

Vart är det dom/ ni ska flytta, är det långt?



STOR KRAM från Malin!

2011-10-24 @ 21:38:57
Postat av: Moster Anette

Goaste Amanda:-)Vilka fina bilder du tagit,ser verkligen fint ut.Det enda som hänt denna v,är att jag var i Gtb igår o hälsade på en annan goding,nämligen kusin Malin.Massor med kramar från Moster

2011-10-25 @ 00:49:22
Postat av: Dboy

Hej!, kul att du bloggar å lägger ut lite bilder så man har lite koll på dig :) Roligt att läsa.

Gott att du trivs, ha det bäst kramar Donny

2011-10-25 @ 18:45:59
Postat av: Lina

Ser jätte fint ut, din lyckans ost :D tycker du får visa lite bilder på hur du bor!! Din rum o så. :) KRAM!

2011-10-25 @ 18:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback