Pengarna flyger iväg...

Morgon började som vanligt. Har kommit på att jag kan stå upp lite senare och börja med L för vi får alltid massa tid över och då blir hon så raaslös. Sen ner och lämna henne och sen tillbaka igen. Sen tog jag två av hundarna ut och gick runt hela reservaret. Var riktigt skönt att rensa hjärnan. När jag kom hem så mådde in P hunden bra. Hon går snätt och äter inget. Hon är gammal men hoppas de inte är hennes sista dagar för gillar henne verkligen.

Efter promenaden så renasa jag E gardrob och la alla kläder snyggt. Sen damsög jag deras rum plus föräldrarnas. Sen var vi tvungen att dra ner till stan för mamman skulle till frisören. Under tiden gick jag och shoppade och oj vad jag shoppade. Jag köpte

◊ En smink spegel för 5,00 Pund. På Boote. En jätte jätte stor smink affär. Behövligt köp, när min förra är krossad.

◊ Barn filmerna Robin Hood och Beauty and the beast. Dessa filmer veker upp barndoms minnen. Älsar de så de var bara tvunget att köpa de.

◊ Sen blev de en jätte snygg kort svart kavaj  och en blå vanlig tröja. Jätte snygga kläder.

◊ Efter de såg jag en liten affär och gick in. De var en säkendhend butik där alla pengar som kom in gick till Röda korset. Köpte där en vit blus med svarta hjärtan på. Jätte snygg.

◊ På fredag är de S föddelsedag och jag köpte han en svart lila slips. Hoppas han gillar den.

Väl hemma sen igen var de bara att sätta sig i bilen och hämta L. Istället för att åka hem så åkte vi istället till en liten stad som heter Gorey. De är som en liten fiskehamn. Med nåra resturanger. Ett stort slott och en vacker promenadlänga brevid vattnet. Vi tog en promenad och pratade om alla blommor vi såg på vägen. Gick ganska bra. Sen var de hemfärd och väl hemma var de dags för bad innan maten var färdig.





Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Nu verkar det som om du börjar hitta lite rutiner, fast de kommer säkert att ändra sig många gånger om.

Det verkar vara många parker, är det så?

Nu verkar det som du också har kommit igång med shoppande och då känner vi igen vår Amanda. Är så nyfiken på vad de har för affärer och hur ligger priserna? Är maten dyrare än i Sverige? Vet du vad tex elen kostar? Vad kostar det att ringa?

Här hemma är allt som vanlig inget nytt under solen. Svante och Herman är inte vänner ännu men hoppas de snart ger sin med bråket, eller kanske är det bara deras sätt att leka på......

Tusen kramar Carina

2011-11-10 @ 06:22:09
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh Boots No7, köp med lite produkter till Carina då;) Hon gillar ju dem..

Åh härligt nu skall du se at det börjar flyta på riktigt glad...var en glad tjej jag pratade med på Skype igår!

2011-11-10 @ 10:55:52
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh såklart Amanda han är ju fasters gullunge!

2011-11-11 @ 19:12:01
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Amanda. Roligt att läsa din blogg igen, jag har inte gjort det denna veckan pga av en tuff vecka på jobbet. Som det känns börjar du nu hitta dina rutiner i det nya huset, och att det även går bra att i stort sett hitta med bilen till deras skola etc. Har också förstått att du nu har fått kontakt med andra svenskar, roligt för jag tror det är bra att du försöker få någon egen tid utanför familjen där du får vara dig själv. Nu skall jag åka till Torp och köpa en ny klocka eftrsom jag tappat min gamla. Hoppas du får en bra helg, så hörs vi snart igen. :love:

2011-11-12 @ 11:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback