Några dagar har gått...

Har inte riktigt har tiden att skriva så jag skall sammanfatta mina dagar fram till idag täkte jag.

Torsdags så lämna jag L och sen hämta jag upp Emma,s. Vissa henne runt i vårt hus och sen tog vi med oss hundarna och gick runt reservatet. Skönt att prata svenska lite och de är alltid kul att få sällskap när man går ut med hundarna.Sen blev de försöka damsuga huset. Men de är lite svårt när de alltid är handverkare hem som smuttsar ner. Men gjorde i alla fall mitt bästa.

Igår var de S födelsedag. Han fick slippsen som jag köpte. Han blev jätte glad. Sen på kvällen släppt de av mig hemma hos Emma,s. Fick också då träffa en Svensk su pair som heter Cecillia. Jätte trevlig. Hon drog vidare ut medan jag och Emma såg på film och bara prata. Trevligt trevlig. Sen tog jag bussen hem. Var lite läskigt när man inte visste vart man skulle av. Men buss chaffören visa mig. Sen gick jag den sista biten. Tog ca 20 min. När jag kom hem kom S och knacka på och frågade om jag var hemma och om allt hade gått bra. Svarade att de hade det gjort. Men han tyckte ändå nästa gång jag skall ta bussen så kan de hämta mig vid stationen. Men försökte förklara att jag är vuxen och klara mig själv. Men de liksom inte insåg de. Skall väl vara glad att de är rädda om mig. Och de är jag!

Idag tog jag de lugnt på förmiddagen sen så åkte jag in till stan och där mötte jag Emma,s. Cecillia och Christin. Ch är från Tyskland så vi pratar engelska hela tiden när vi pratar. Vi tog en kaffe. Sen mötte vi Jessica på stan. När vi had gått där ett tag så märkte jag att jag var tvungen att springa för mitt pay card var på väg att ta slut. Som tur han jag. NU har jag ätit och familjen är på bio. Skall snart ta bilen hem till Emma,S för vi alla skall ha en liten film kväll! 



Jag och Emma,S



Cecillia och Christin

Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Roligt med alla nya kompisar och vad skoj du kommer att få framöver. Går det att låna en bil när du skall ut på kvällen? Går det lättare att hitta nu? Vad heter staden där ni handlar, fikar m.m?

Tänkte jag kunde hitta dig bättre på kartan.

Skype när du kommer hem,,,,,,

Kram Carina

2011-11-12 @ 18:48:07
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh vad kul med nya vänner Amanda!Ni ser ut att trivas ihop!

Skönt o ta en fika bara & kika film!



2011-11-12 @ 19:07:47
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nora skickar massa kramar!!:love:

2011-11-13 @ 07:31:39
Postat av: Moster Anette

Hej gumman!I dag när jag pratade med Carina så hörde jag dej i telefon,när Micke svarade.Jätte kul.Och skoj oxå med nya vänner,ju.I morn åker jag,Carina och Harriet på Spa,så skönt.Kramar från Moster:-)

2011-11-13 @ 10:56:54
Postat av: Anette Bjurström

Hej Amanda!

Jättekul att följa dig på bloggen.

Måste vara lite skönt att få träffa kompisar i din ålder också.Och att få prata svenska ibland, vissa saker måste man ju bara säga på svenska.

Tror på dig.Ha det gott!! Kramar från Anette m.familj.

2011-11-13 @ 15:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback