Helgen...

Under denna helgen har jag gjort mycket. I fredags när jag hade slutat jobba åkte jag ner till stan och mötte jag upp båda Emmorna och Christin. Vi gick ut och åt på en italensk resturang. Jag åt en jätte god pizza med massa olika filurer från havet. Efter de gick vi till en pubb. Och till slut bestämde ja och emmorna att vi skulle göra en pubbrunda. ( Detta betyder att man bjuder var tredje gång). Christin åkte hem efter en stund för hon hade bilen med sig. Vi började att vara på en ganska stor klubb. Den var väldigt elegant. Sen gic vi vidare till en lite mindre klubb. De var som en rock bar. De spelade bara rock musik. Men gud vad vi rocka loss där. Grymt bra bara! Efter de gick vi till de som jag fattade var de mest poppulära stället på Jersey. Där spelade de grymt bra musik och de var jätte trevligt folk. Sen bestämde jag mig för att stanna hos den ena Emma i stan. Men då ville den andra Emma att vi skulle följa henne en bit och såklart gjorde vi de. Men gud vad ont jag fick i mina fötter. Att gå med högklackat på kullerstenar är inget att rekomendera precis. När vi hade lämnat henne gick vi hem till Emma och jag somnade som en stock. Om man skall bedöma ute livet i Jersey, så är de väldigt lite fylle fjortisar utan mer äldre människor som vill ha lite roligt. Väldigt bra sörvis på personalen på de olika klubbarna och även ett plus är de att de är gratis att komma in på alla krogarna. Spriten är några kroner biligare här än hemma på klubbarna. Glömde tyvärrr kameran hemma så tog inga bilder på denna mycket lyckade kväll.

Vaknade upp på lördagen av att solen sken in i rummet. Klockan var då runt 8 och jag kände att jag kunde behöva några timmar till när vi la oss vid fyra natten innan. Men min kropp sa nej tack, upp och hoppa nu med dig. Så de var bara att dra sig upp. Jag och Emma gick ner till stan och mötte Christin som shoppade för fullt. När vi hade hjälpt henne välja vilka skor hon skule köpa så gick vi till pizza hut där vi mötte den andra Emman och hennes au pair barn. Jag åt en margerita. Kände att jag inte kunde få i mig något annat. Sen gick jag och Emmorna och den ena Emmans au oair barn och såg på bio. De blev Arthur Chrismas, en riktigt bra barn film. Av denna fick man riktigt fram jul känslorna. Men kändes lite jobbigt när man sen kom ut från salongen och de vara stråland sol sken. Efter de blev de bussen hem för mig. Sa hej till familjen och åt en macka. Sen gick jag och kollade lite på datan. Somnade kl 20 och vaknade inte upp fören kl 7 dan där på. Kan man snacka om jag var tröttt eller?

Idag har jag sett hela sesongen av mysteriumet på greveholm. Så man kan säga att jag har fått jul känslor. Sen har jag tagit en promenad med hundarna och tog lite bilder på närområdet däär jag bor. Sen blev de att göra lunch, var jätte sugen på pannakor så de blev de. Mumma! Sen tog jag bilen och köre till gorye. Gick tog en promenad längst stranden och tog några bilder. Var också tvungen att handla lite till mamman i familjen också.

Lite frågor har kommit in som jag hade tänkt att svara på. Jossan undrar hur de går med min engelska och om den kommer flyttande. Självklart har engelskan blivit bättre och vissa dagar kommer den mer flyttand. Medan vissa dagar får man kämpa mer. Men känner att jag behöver mer tid här nere för att lära mig enu mer engelska. Försöker att läsa tidningarna och även skriva så jag får med den delen med som också är jätte viktig. Men man märker ju på mina kompisar här nere som har varit här några månader mer än mig att de redan kan mycket mer engelska än mig. Så de kommer väl med tiden får vi hoppas.
Min pappa ställde frågan vad den största erfarenheten hitils har varit. Jag har säkert lärt mig jätte mycket som jag inte riktigt tänker på just nu. Men något som jag har märkt av är de sociala spelet. Att från träffa en familj för första gången med en helt annan kultur än mig själv och sen att försöka binda straka band med denna och göra den som sin "egna". De har varit en riktig utmaning. Men något som jag också alltid kommer ha med mig är att köra på fel sidan av vägen men en jätte bil som knappt får plats på vägen. Kommer att vara en mycket bättre förare när jag kommer hem till Sverige igen.
Och Maria, Klart jag kommer och hälsar på er när jag kommer hem! Se bara till att vara där. 

Vill ocskå skriva GRATTIS till min syster Jessica som fylde år i fredags!

Här kommer lite bilder från naturen idag. Har varit underbart väder som ni kan se. 







Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Det verkar som du haft en roligt helg. Det verkar roligt med en bar runda men du får väll ta av dig skorna om du har så ont. Roligt med bilderna verkar vara väldigt fint. Bra att du känner dig riktigt hemma i familjen och att engelska funkar.

kramar Carina

2011-11-20 @ 22:12:19
Postat av: Jessica

Tackar ödmjukast, en väldigt stor dag. Jag vet dock en som har en riktigt stor dag snart. Kram

2011-11-21 @ 14:32:11
Postat av: Pappa

Hej Amanda

Roligt att läsa att du haft en trevlig helg, men jag hoppas att du nästa gång tar med dig riktiga skor när du skall gå hem. Tack för svaren på min fråga, båda svaren verkar vara något att ta med dig, men jag hoppas att du kommer ihåg hur man kör på höger sida när du kommer hem i december.

Vi börjar nu få lite kallare i Sverige , men det är varmare än normalt. Hur är vädret i Jersey , normalt för årstiden?

Kramar: Pappa ;-)

2011-11-21 @ 20:36:05
Postat av: Carina Mellqvist

GRATTIS PRINSESSA.

Hoppas att du får en fin 20-års dag.

kram Carina

2011-11-22 @ 07:20:40
Postat av: Elisabet & Livia

Vilka fantastiska bilder!!!



Grattis på 20 årsdagen:-d

2011-11-22 @ 07:35:06
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

GRATTIS AMANDA, HURRA,HURRA!!!TILL VÄRLDENS BÄSTA TJEJ!

2011-11-22 @ 09:03:49
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Paulina Ramert

Hej Amanda!

Vilken fin blogg du har och va roligt att det verkar som att du trivs bra hos din värdfamilj!Ibland kan det vara lite svårt att förstå sig på den engelska kulturen, man tror lätt att de är precis som svenskar men när man har varit där ett tag så inser man att man får ta den med en nypa salt! ;) Får också passa på att önska dig en jättemysig födelsedag!!!



Kram från Paulina (Carinas jobbkompis)

2011-11-22 @ 14:33:20
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Hihihi kika min blogg;);-P

2011-11-22 @ 14:56:47
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

En fågel viskade att du fyller år idag. Hurra hurra!

2011-11-22 @ 18:11:37
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Anette Bjurström

STORT GRATTIS PÅ DIN 20 ÅRS-DAG! Lite annorlunda att inte vara hemma på din födelsedag?, men du har säkert fått en minnesvärd dag ändå.

Grattiskramar från Anette m. familj.

2011-11-22 @ 20:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback