Happy day..

Morgon började med att jag inte ville upp ur sängen. Ni vet när ni bara vill ligga kvar och dra sig hela dagen. Men upp kom jag och gjorde i ordning L för skolan. När jag skulle lämna henne så viskade hon i mitt öra och frågade om jag kunde vara kvar och leka med henne på skol gården. Blev lite glad när jag hörde de. Men drog min kosa hemmåt.

Väl hemma gjorde sökte jag efter förslag på måltider som jag kan laga till barnen efter skolan som jag senare skall visa mamman på kvällen. Fick ihop 6 olika rätter. Såklart var en av dom köttbullar. För jag saknar de så otroligt mycket! Sen var de dags att tvätta och stryka. När de var klart gick jag ut med hundarna men precis när jag kom utanför huset började de regna. Gick ca 500 meter till och sen gav jag upp och gick tillbaka. 

Till Lunch idag åt jag rostad smörgås med en slags sylt. Alla i familjen äter de jätte ofta och älskar de. Men som jag trodde var jag inte en av dom. De smakade nästan som jordgubbsylt men mer kompakt och aldeles för mycket socker på en smörgås. 

Sen var de redan dags att hämta L från skolan. På vägen till skolan behöver jag köra på en jätte smal väg där man måste köra upp i mötesfickor när man möter bilar. När jag var nästan längst ner på vägen får jag möte med en stor lastbil som vägrar och backa. Detta lede till att alla bakom mig, plus mig själv fick backa tillbaka till slutet av vägen ( ca 2 km) bort. Vill bara säga J*** egoist. Han kunde faktiskt ha backat! När jag väl var framme till skolan så hämta jag en flicka med stråland humör och vi åkte vidare för att hämta E. På vägen lyssnade vi på Nalle puh och söng för fulla muggar.

Väl hemma gav ja de var sin smörgås och sen gjorde E läxa och jag och L ritade. Sen dags för bad och efter de lekte vi att jag var hennes barn och hon skulle ta hand om mig. Jätte mysigt! När mamman kom hem berätta hon att jag skulle kolla i L väska. Där låg en teckning hon och hennes klassförestånadare hade gjort i skolan till mig. Blev jätte glad!! L ville ta tillbaka den men sen ångrade hon sig. Skall skaffa en ram och ha den på mitt rum. I morgon skall vi göra en sådan men med hennes namn och den skall hon ha på hennes rum!

M är ledig varje onsdag nu ett tag framåt och i morgon skall vi åka till stan för S fyller år på fredag så måste fixa mig en present. Något tips vad man kan köpa till pappan i familjen? Skall köpa lite saker till mig själv med. I morgon skall vi också börja planera hur våran vardag skall se ut och få lite struktur på de hela!




Postat av: Anonym

Vad var det jag sa :-) Nu vänder det :love:

Kram

2011-11-09 @ 10:07:09
Postat av: jossan

Vad var det jag sa :-) Nu vänder det :love:

Kram

2011-11-09 @ 10:07:41
Postat av: Mia

Oh man, om du bara visste hur många toast jag har ätit sen jag kom till frankrike! Favoriten för tillfället är toast med björnbärsgele ;)

2011-11-11 @ 21:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback