En månad och en dag..

Känns verkligen att jag och L har fått bättre kontakt. Inte helt bra än men bättre dag för dag. När jag hade fått henne ordning för skolan och kört ner henne så Åkte jag hemma och strök kläder och sen en kort promenad med hundarna. Sen ner till stan igen och träffa Melina. Hon har varit här i två veckor och kommer från Tyskland. Har aldrig träffat henne innan men hon var en glad och pigg tjej. Vi skulle möta Emma men hon kom aldrig och när jag hade glömt min mobil så var de väldigt svårt att få kontakt. Jag och Melina kollad i affärer och sen så tog vi en kaffe och pratade. Har också börjat köpa lite jullklappar men de är svårt när man bara skall ha hand bagarse. Och man inte får ha med sig vätska och sådan saker. Hmmm.. Om ni läser detta och önskar er något speciellt säg till!

Sen var de dags för hemfärd. Väl hemma så städa ja barnens rum och städa toletterna. Sen var de dags åka och hemma L och E. Sen var de måla för hela sanet. E gjorde läxer och jag och L målade tills S och M kom hem. Väl de kom hem åt vi och sen körde jag H till sin dans. Under tiden jag väntade så gick jag och köpte en cosmopolita och lite godis. De var min syslelsättning under tiden. 

Idag har jag fått mitt bankkort. Någon dag denna veckan kommer jag också att få koden. Skall bli skönt att få ett kort att kunna använda. Idag har jag varit utan snus i tre dagar. Känner mig trött och lätt irriterad. Har försökt att ersätta snusen med starka mintabbleter. Går sådär men de är i alla fall bättre än inget. Min mamma har sänt mig ett packet med två snus dossor och lite annat. Men längtar så till de kommer!!

Idag har jag varit här en månad och en dag. Känns faktiskt som jag har varit här mycket längre. Men nu känns de i alla fall som jag börjar känns familjen och att jag är en av dom!




Melina



Under vänte pusen!


Postat av: Jessica

Hello sis! Nora önskar sig en pyjamas/nattlinne. Kämpa på med snusen..,utan snus i 3 dagar försmäktar jag på denna ö, hihi!

2011-11-15 @ 20:09:30
Postat av: Pappa

Hej Amanda, håller med din syster. Kämpa på med snusen, försök att ersätta den med något annat, ex tuggummi eller något annat son liknar snus. Det är bara dumma gubbar över 50 som skall snusa. För min del räcker det otroligt långt med att du skall komma hem över Jul, bättre julklapp kan jag och Mamma inte få. Sitter på ett Hotel rum i Rotterdam och förbereder min presentation som jag skall ha imorgon om vårt företag. Allt skall vara på engelska och jag skall prata för ca fyrtio säljare i Europa så jag är riktigt nervös, men som tur är har jag riktigt mycket snus med mig. Kramar Papp ;-P

2011-11-16 @ 00:27:40
Postat av: Amanda Pettersson

Amanda, det är så himla roligt att läsa din blogg och se vad du styr med! :-)



När jag har läst din blogg har jag funderat lite på vad du tycker är mest likt och mest olikt Sverige? Är det maten, naturen, människorna? Skulle vara väldigt roligt om du ville berätta lite jämförelser och olikheter med Sverige :-d



En maaaaaassssssssa kramar från mig :love:

2011-11-17 @ 16:52:41
URL: http://schrum.blogg.se/
Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa.

Håller med Amanda, skulle vara skoj att få lite jämnförelser och dina synpunkter. Här hemma har det varit frost några nätter, vad har ni för väder?

Kramar Carina

2011-11-17 @ 19:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback