Så var de söndag igen..

Ja nu är de söndag igen. Tiden rullar på. I fredags så tog ja med L och E till ett stort bad hus i St helia efter skolan. De var svårt och ha de båda men tror allt de tyckte att var kul. Sen åkte ja hem till M s bästa kompis för ja skulle vara barnvakt. De gick jätte bra. Visste att de skulle komma hem 01:00. Var jätte trött men bestämde mig för att inte somna. Men när kl var 24:30 så däkade jag. Och vaknade sedan upp av att hon knuffade på mig. Fick jätte dåligt samvete men de bara skratta och förstog att jag var trött. 

På lördagen gick ja till stan. När jag bara hade gått några meter gick mitt axelband på väskan av. Så fick bära den i famnen. Såg säkert jätte roligt ut. Så när ja väl kom ner till stan så köpte jag en ny väska!! Sen åkte jag hem igen för S och M skulle på jul bal och barnen skulle sova på olika håll och jag skulle vara hemma som i reserv om något barn inte kunde somna. Så de blev en del film tittand. 

Idag har jag gått på stan. Köpte mig en snygg blå vit randig tröja. ( Fast glömde den i Emmas påse, fan) Sen åt vi på en jätte god hamburge resturang. Gud vad god de var där!! Sen var de en stor jul parad. Där "vanliga" Människor fick göra som en släda med massa jul pynt och människor på och sen var detta som en tävlig. Sen åkte de runt och visa upp sig för alla i stan. Detta skulle nog göra så jul känslan  kom fram inom männskorna men de var lite svårt att plocka fram den när de spö regna och var jätte kallt. Burr.

Igår hände de också något fantastiskt jag blev moster till en söt liten kille! Nu längtar jag bara till ja får komma hem och krama på dig♥

Min kära mamma frågade i en kommentar vad de är jag längtar mest från Sverige i mat väg. Hmm Jag saknar Tacos grymt mycket!! Ni som känner mig vet att jag äter tacos minst en gång i veckan och nu har jag inte gjorde de sen jag åkte hem i från. När jag frågade familjen om de inte åt de något så viste de ens inte vad de var?! Så den dagen jag kommer hem till jul så har jag beställt tacos!!
Såklart saknar jag pappas kött bullar. Men vem gör inte de när man har varit utan dom för länge?
Jag saknar också att kunna ha kebabsås på pizzan. De har inte såser här på pizzan, för de tycker de blir för fett då. Men snälla nån om man skall äta pizza så gör man väl inte de för att vara nytig eller?
Något som ja saknar väldigt mycket är mitt lösgodis! Om man hittar lös godis här så är de bara gamalt och segt. Blää. De är också något jag kommer ta med mig tillbaka hit.
Sen är de säkert tusen mer saker ja saknar men inte kommer på just nu. Här kommer i alla fall lite bilder från de senaste dagarna.



Film mys i min ensamhet.



Emma,A på ett fik idag. Min klockrena kommentar idag " På den bion finns de sådan där stolar" haha!



Jessica







Jul paraden.


Kärlek!!

Postat av: Carina Mellqvist

Hej vännen

Din helg har varit fullt upp läser jag. Skoj:-)

Visst är han söt det lilla underverket, vi åker direkt ut till Hamburgsund på Onsdag.

De var här när han var endast 18 timmar gammal och jag fick hålla honom. Underbart...

Kramar från ett regning Sverige.

2011-12-12 @ 20:07:36
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Då är du snart hemma Amanda, saknar du oss?

Vad mysigt med parad!!

2011-12-12 @ 20:27:21
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nora tackar för kortet, det dök upp idag. Hon blev jätteglad! Ses snart! Kram

2011-12-13 @ 18:52:25
Postat av: Trees

Hej :)

ÅH vad roligt, ja den ön känner jag till! Är den värd att besöka föresten? Tack för de söta orden, älskar att inspirera till att våga göra det man vill. :D

kram!

2012-01-12 @ 15:41:16
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback