1 dec..

Detta tycker jag skall vara en speciel och mysig dag där helst snön ha kommit och man skall ha ljus över allt. Men här har de spö regnat hela dagen och varit mulet. Gud vad tråkigt väder. Alla jul känslor man har sprang iväg. Tänkt skriva lite om saker jag har fått reda om jul tider här.

För de första så har de inte advens ljusstakar. När jag förklarade för mamman i familjen så bara hon skrattade och sa vad är de för påhit. Så jag tände mitt egna lilla ljus här bara för att försöka få fram känslan. Men var verkligen inte samma känsla som att göra det hemma. 

Här fira man inte lucia med lucia tåg och de kittet. Men ja och tjejerna skall ändå få ha vårt egna lucia tåg för en svensk tant här som skall ha massa folk inbjudna och där skall vi vara höjdpunkten. Vi skall göra kläderna av lakan och snart skall vi börja lära oss in låtarna. De skall bli jätte kul men är lite nervös.

Idag fick L öppna första lukan på advenskalendern. Men när jag kollade på den reagerade jag på att de var upp till 25. Men de är ju såklart. De firar ju inte jul på samma dag som oss och då behöver man en luka till.

Idag har jag köpt klart alla julklppar känns så underbart att de är klart. När ja åker hem över jul skall jag bara ha handbagare med mig och provade idag att lägga i alla julklappar och de gick precis att stänga. Skall försöka hitta mig en jul klänning och den skall nog allt gå ner annars får ja ha den i handväskan haha.

Hoppas att alla har haft en bra dag och sov nu gott.



Postat av: Carina Mellqvist

Hej vännen. Hur är vädret för er nu?

Vi har haft regn och storm i flera dagar:thumbdown:

Roligt med erat luciatåg, du måste ta bilder på det. Luciasånger kan ni väl hitta på nätet och vita lakan kan väl sys om till lucialinnen. Finns det glitter?

kramar Carina

2011-12-03 @ 16:50:07
Postat av: Anonym

Du blir en perfekt Lucia, om du vil kan jag komma och vara STALLEDRÄNG eller PEPPARKAKGUBBE :-d:-d:-d:-d:-d:love:

Kramar varma från Pappa

2011-12-04 @ 19:25:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback