Nu har man varit kulturell också..

De underbara vädret är här också. Solen lyser och blå himmel. När ja körde barnen idag ca kl åtta var de redan 14 grader. Fattar ni?? Hoppas bara den håller kvar nu. Hört att de skall bli regn på lördag men de ignonerar jag..

Idag har jag bakat en äpple paj till Emma som fyller år i mogon. Hon blir 20 riktig gamla tant! Men men hon måste ju bli vuxen nån gång. Har också suttit ute i solen och läst lite engelska. Skall försöka hitta en Engelsk bok som jag skall läsa och sen skriva en boka recention.

Igår var vi hemma hos Cecillia på kvällen. Då kollade vi på första del tävlingen i eurovision festivalen. Detta brukar ja aldrig göra men nu är de så att på lördag är vi bjudna hem på fest till en tjej som heter Lilja ( Från Island). Där skall vi se på finalen. Innan dess skall varje person som kommer välja ett land som de skall hålla på ( man får inte ta sitt hem land) Och sen skall man kläupp i landets färger och kunna låten utan till. Sen i omröstningen så får man dricka x antal klunkar beroende hur många poäng landet får men man får också dricka när sitt hem land får poäng! Jag har valt Italen som redan är färdiga för att få sjunga på lördag. Väldigt bra låt och lätt att klä sig i.
Nu skall ja gå ner och ställa min äpplepaj i kylen och sen åka och hämta vild djuren!

Ha en bra alla!

Lyssna vet ja

Postat av: Pappa

Vilken rolig tävling, men jag är orolig att du kommer vara trött och ha väldigt ont i huvudet på söndag.

Kramar Pappa

2012-05-24 @ 07:02:37
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh vilken rolig täving! Duuuu Amanda vi har det lika bra som du med vädret..så varmt redan på morgonen även här;)

Puss!

Åh Alfred saknar sin faster med skall du veta!

2012-05-24 @ 12:08:17
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback