Ja då var man tillbaka på ön...

Jag skall börja med att säga vilken helg. De började med att jag var med tjejerna hela dagen. Åt en god och en lunch. Sen var de dags att flyga och efter de buss och tunnebanna vidare till hotellet. Under den tiden han vi blev både trötta och hungriga. Vi klev in i hotellet och i i receptionen satt en lite Indienman som kan max vara 20 år. Och sa bara ni kan inte sova på ert rum nu så ni får bo ett annat hotell. Vi frågade varför vi inte kunde sova på rummet men vi fick aldrig något riktigt svar. Men vi såg folk som bode på hotellet. De var också ett par som kom samtidigt som oss. De fick också. Den tjejen var nästan gårtfärdig. Men den där indien skulle beställa en taxi som skulle vara betald som vi skulle få åka med. När vi kom ut var de två vanlga bilar, alltså svart taxi. Och vi frågad om de var bestalda men de var de inte. Då gav vi den där indien en redig utskällning och tog en egen taxi till de nya hotellt. När vi kom dit var vi lovade ett rum där alla kunde sova tillsammans med toalett. Men vi fick två dubbelrum och ett av rummen hade ingen toa. Då stog vi och bråka med de om de. Vi var hungriga och trött så vi började tappa tålamodet. De slutade med att vi fick två dubbelrum med toalett. Men vilka rum alltså. Vårt rum hade vattenskada i taket. Inget täcke, söndirga tappeter,mögel i badrummet, kunde inte stänga fönstret på toan. Behöver ja säga mer. Men vi tänkte, mat måste vi ha även om klockan var vid midnatt. Så vi gick ut och vidare på gatan brevid. De var visst en gata full med indier över allt. På varenda resturang satt dom där med sina vatten piper och rökad och lyssna på sån typ av musik. Alla affärers namn var skrivna med indisk text. Och om vi var uttittade när vi kom där fyra blonda tjejer. Vi skyndade där i från och sätte oss på Mc. Sen bestämde vi oss för nu skiter vi i detta och kocenterar oss på att få en bra dag i morgon

Efter ungefär 4 timmars söm åt vi en god frukost och sen börja shopingen. Hittade massa bra saker. Effter ca 7 timmat sätte vi oss och åt en väldigt sen lunch. Efter de träffade vi cecillias kompis Moa. Riktigt trevlig tjej. Drog oss vidare till hotellet för att göra i ordning oss. Hade även en jätte stor grån fluga för de var st patiks day. Vi åkte till shoho området och där åt vi en jätte god middag på en resturang. Sen blev de vidare till Picadili circus. Massa folk och trevlig stämning men de var inte så många folk som var utklädda som vi trodde de skulle varit. Den ställde vi oss i en jätte lång kö för att komma in på en krog som heter Tiger Tiger. Vi var lite nervös för att vi inte skulle komma in för de var 21s gräns. Men helt plötsligt kommer en vakt och klackar mig på axeln och säger come whit me. Och vi följde efter han. De slutade med att vi fick gå före hela kön. Skall nog tacka min hårfärg i de läget. Vi dansade hela natten lång. Runt tre tiden på natten tog vi bussen till slutet av oxford street. Hade kollat på klockan på min mobil innan ja gick av. När vi hade gått en bit, såg vi en stor folksamling. De var en kille som spelade på plashinkar. Han var jätte duktig och vi diggade med. Vi gick några hundra meter till så skulle ja kolla på min mobil om  någon hade ringt. Då såg jag att mitt fack till väskan var öppet och min mobil var borta. Jag fick panik och gud var arg jag var! Jag förstår inte hur de kan finnas sdan människor. Har dom inget hjärta??! Jag hade mitt svenska simkort i. Så kommer få ett nytt sim kort och mitt gamla nummer. Men har ju ingens nummer. Så ni kan vara snäll och mail era.

Nästa dag åkte vi och såg på big ben och vidare mot slotet. Blev också lite shopping på vägen.

En underbart kul och rolig helg även om uppstod så många tråkiga saker. 



De var brhövligt

Frukost

Emma innan utgången


44







Postat av: Linda-Mamma till Alfred

ÅH Amanda vad det händer saker på ditt äventyr!Se det positiva nu kan du köpa ny mobil;):thumbup:

Alfred är fortfarande lite krasslig här =(

2012-03-20 @ 09:26:06
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Kom att tänka på en sak St Patricks day var nog inte så konstigt att det inte var så många utklädda det är ju Irlands nationaldag ;)

2012-03-20 @ 09:28:21
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Carina Mellqvist

oj, oj vilken helg.

Precis som Linda skriver du får ju en ny mobil. Sim kortet har kommit och jag lägger det på lådan i morgon.

Carina

2012-03-20 @ 18:54:59
Postat av: Amanda

Mamma nej gör inte de måste säga mer vad jag vill ha i paketet :)

Ja linda men de är en rubbi match i Lodon där england spelar mot Irland så borde vara massa folk tycker jag ;)

2012-03-20 @ 19:27:13
URL: http://liferun.blogg.se/
Postat av: ℒɪsɑ | Ƥһօʈօɢяɑƿʜყ ♥

Åhh så fin blogg!

Har veckan startat bra för dig? :D



/ ℒɪsɑ | Ƥһօʈօɢяɑƿʜყ ♥



PS: Var med i veckans blogg och få minst 100 nya läsaren!

http://lisafisap.blogg.se/2012/march/vinnarna-av-veckans-blogg-ny-omgang-v13.html#comment



Ställ gärna en fråga i min frågestund också, om du vill! :D

2012-03-26 @ 19:42:40
URL: http://lisafisap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback