Nu börjar de lukta bränt...

Ja idag har min hjärna gått på hög varv har tänkt på allt över himel och jord. Är massa tankar ju nu och inte lika många svar. Men de kommer väl fram snart.

Ja har funderat att människor kan vara så olika ibland, ha så olika åsikter och prioritera så olika saker här i livet. Men så är de ju också oftast de som är så lika. Att man oftast får tajtast kontakt med de människor som är helt olik en. Detta tror ja beror på att varje människa någon stanns där inne i kroppen stävar efter (omedvetet) att bli de perfekta idialet och om man då får allt man inte har själv av en annan människa så mår enns innre eller vad man nu säger bättre. Oj oj vad djup ja blev här. 

Men de är sånt här som går runt i min hjärna just nu. Har också funderat över hur jag kommer ta de när Emma och Jessica åker hem för gott. Tror ja inte riktigt har fattat de och kommer nog inte att göra de fören de har åkte. Livet kommer helt förendras här. Är lite rädd att ja kan känna mig ensam men ja känner mig själv att ja löser de på nått sätt. 

Ja har också tänkt på att de är så många människor så stressar bort sitt liv och inte försöker att leva i nuet. Jag säger att man inte kan göra hela tiden men ja tycker ändå att fler människor skulle kunna bli bättre på de! Man lever bara en gång och då kanske de är värt att bara lämna bortet utan att plocka bort allt som är på för att sätt sig i solen och bara njuta eller att bara göra spontana saker som att åka någon stanns eller ringa ett samtal till en människa du inte ha pratat med under lång tid. Vad kan de ta, fem minuter? Ibland måste man bara stanna upp och ta en puse i livet för att senda kunna rulla vidare med alla måsten och krav. Någon som håller med mig?
När jag var hemma nu så häde de en jätte tragisk sak. En tjej som bara var ett år äldre än mig tog livet av sig. Tänk hur hårt samhället och alla kravär så att vissa människor inte orkar mer. Tänk alla idial som finns i tidningar och på nättet. Skall de behöva vara så här? Så här hårt så att vissa människor inte klara av de. Nu säger ja absolut inte det var det detta var orskaen för henne. Men började verkligen tänka när jag fick höra de. På hur många människor som går runt där och mår dåligt. Att man har vänner som säger åå ja bryr mig om dig blabla bal bull shit säger ja..  Om inte en vän finns där och stöttar en när man mår dåligt så tycker ja faktsikt inte de är någon vän. 

Ja nu har rensat lite tankar. Oj de blev lite långt men de behövdes också. Nu skall jag snart prata med min underbara vän Lina! Ha de nu bra alla och ta hand om era nära och kära!Tack för mig.






Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Ush då!Var det ngn nära du kände?

Håller helt med dig Amanda ibland måste man stoppa upp livet lite och bara andas! Tyvärr så är det ju en del måsten & krav i livet MEN jag tror man måste lära sig att handskas med dem på rätt sätt..

Måste också säga det att det är så hemskt hur dåligt Sveriges befolkning mår idag, framförallt yngre tjejer. Vet flertalet personer och man läser mer & mer om psykiskt ohälsa bland kvinnor =( Allt har blivit så snett i dagens samhälle med ideal,prestation & karriärstänk..

2012-06-14 @ 11:17:41
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Lina

Så sant så sant Panda :love:

2012-06-16 @ 00:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback