Nu har jag varit här över ett halv år..

I i måndags(16/4) så passerade jag halvårs gränsen eller vad skall man kalla de. Denna våren har gått så sjukt fort så jag inte har tänkt på tiden över huvude taget. Nu har jag tänkt att skriva en liten kort utvärdering om denna tiden och vad ja har lärt mig, men också vad jag saknar. 

Jag är glatt överaskad över att de har blivit mycket bättre än jag förväntade mig. Träffade fort mina underbara vänner och språket rullar på även om de inte är perfekt. Är också stolt över mig själv att jag vågade göra detta. Att lämna den trygga vardagen och bara åka till ett land som har inte vet nåogt om. Prata ett språk jag knappt kan och inte känna någon. 

Att bo i en annan familj och vara ett stort steg för mig. Var ganska jobbigt i början om jag skall erkänna, men nu börjar jag komma in de och våga ta för mig mer och mer. Men såklart ibland saknar man sin egna familj och ens rutiner där hemma. 

Mina mat vanor är nog de som har förändras mest. Oj oj vad jag har gått upp i vikt. Men vad säger man, lever man bara en gång eller? Nä de är så mycket nya saker man vill testa. Och oftast så äter Engelskmän och kvinnor en väldigt liten lunch och sen äter en brak middag på kvällen. Detta har jag nog tagit efter. De är många rätter jag också kommer ta med mig hem och laga hemma. Ni som känner mig väl vet att jag inte äter korv, detta har jag inte nämt för min familj här nere och de händer alltså att jag får de är mat rätter ibland. Ja gillar inte de men de går ner. Men har inte kommit till de stadiet än att jag skulle beställa en korv med bröd själv.

Men lilla L har de bara gått bätte och bättre. Hon är min Hunny Bunny nu. De var så kul tisdags när jag städade toan och hon satt och såg på film. Knackade hon plötsligt på toa dörren och öppnad och sa " I just want to say I lover you" och sen sprang hon där ifrån. Då blir man glad!!

Konatkten med mina houstparend är bra och stabil. Jag har avvikt lite och gjort så de inte blir för stak konatk. Vill också att de skall kunna ha sitt privat liv som familj också. Detta märker man på helgerna när ja oftast tar mitt pick och pack och drar hem till Emma och bor i hennes källare. 

Jag trivs jätte bra här nere men såklart finns de saker som man skanar med Sverige. De är simpla saker som grovt bröd, husolsost och lös godis. Till mina älskade föräldrar! Och såklart hela familj och ens vänner! Inland får man en dipp men då är det tur att man har sina vänner här nere som förstår exakt vad jag menar! 

Nu skall jag ner och köra lite lunch. Såg att mammans speciall beställning av leverpastej från Frankrike hade kommit. Är en liten lite burk men skall sno lite till en macka. Ja om ni inte har fattat de finns inte lever pastej heller haha! Här kommer lite bilder. Ha de bra alla. Puss och kram!







Postat av: Synnergren

Tack för att du gjort mina åtta månader så bra! :love:

2012-04-19 @ 14:38:52
Postat av: Carina Mellqvist

Sötaste prinsess.

Vi är oerhört stolta över att du har gjort detta. Du kommer att få många fina minnen så ta vara på varje dag.

Och slösa lite med dina pengar;-P

Nu kommer vi snart och det skall bli himla kul.

Kramar

2012-04-19 @ 21:45:05
Postat av: Jossan

Ja tiden går så fort!!! Härligt att du trivs och lär, detta året kommer du alltid att minnas och alla dina lärdomar som kommit med det! Njut sista tiden nu!!

2012-04-22 @ 08:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback