Då vad påsken över..

Nu har jag varit ledig sen i torsdags. Är jätte utvilad och känner mig pigg. I fredags så hade vi tänkt gå ut men de var good friday här och verkligen allt var ställt. Varenda pub och affär. Så de blev hyra film och äta kina mat. Dög utmärkt för mig!

Lördagen så bara vi slappade i den lilla solen vi fick sen var de att dra hem till Emma, a för hon var barnvakt en liten stund. Då laga vi en liten påskmiddag. De blev ägghalvor köttbullar, potatis och värdlens godast brun sås. Kred till Emma,s som tillverkade denna underbara skapelse. haha. Sen blev de lite förfest och när Emma,a s host föäldrar kom så körde de ner oss till stan.Väldigt snällt. De var väldigt mycket folk ute. Men blev lite för mycket alkohol för en viss person så fick följa med henne hem och lägga mig. Nämner inga namn med du vet vem du är. haha! Men de var en väldigt trevlog kväll.

När vi äntligen kom upp på söndagen åkte vi till St Abuin och åt en jätte god pizza. Sen gick vi hem, skönt att bli av med bakfyllan lite. Sen blev de att gå och se på Titanic i 3D. Alla grät utan ja. Men så funkar jag. Åkte hem efter och när ja kom in var de fest här hemma. Trevligt trevligt. 

Idag har vi bakat kladdmuffins (inte så kladdiga men goda) Och scons ( väldigt mycket smör) Och såg på två filmer. De har regnat hela dagen så kändes väldigt rätt att se på film.

I fredasg fick jag veta något väldigt tråkigt. Min houst mammas bror bor ju i vårt hus och han har tåv hundar. Pipper som är en av hundarna är väldigt gamla och de var tvungen att avliva henne. Känns lite jobbigt. Hon var ändå en i familjen. Men de  har begravt henne i trädgården och gjort jätte fint.

I morgon skall ja ha L hela dagen. Vi skall åka till vattenpaltset och möta de andra. Skall bli jätte kul. Ha nu en trevlig helg och hoppas ni har haft en bra påsk.





Aghamn i hög person!


De kändes nästan som man satt vid köksbordet hemma.



Den magiska såsen!





Postat av: Carina Mellqvist

Glad påsk på dig min påskkärring.

Fina bilder du har tagit, ser ut som om ni har haft en bra påsk med köttbullar och tillbehör.

kramar Carina

2012-04-12 @ 07:32:09
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Himla fin bild på dig i din gröna klänning, det är verkligen din färg!

2012-04-13 @ 10:23:31
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback