Ja då var de 7 månader som har gått.

Idag exakt har jag varit här i hela sju månader. Är ganska sjukt om tänker efter. De är många som frågar om detta känns som mitt hem nu och vad jag tycker om detta livet. Jag har min vardag här nu de har jag och jag älskar verkligen ön Jersey de är så vackert. Men kommer nog aldrig att få samma känsla för de som jag kommer få till Sverige för de kommer ändå alltid vara hemma! Jag tycker om mitt liv här. De har förändras så otroligt mycket sen de jag hade innan. Ibland längtar man ju tillbaka hem, de kan jag inte dra mig under stolen med. Men ändå skulle ja inte vilja gå hem för detta är mitt liv nu och jag gillar de! Som person har jag blivit mer vuxen och gått in i en helt annan roll. Jag vågar också mer saker här och tar nog "större" splats en vad jag gjorde hemma i t.ex. kompis grupper eller när jag kommer i nya sitvationer. 

Jag vill gratulera min mamma, pappa, Anette och Niklas! Bra kämpat i Göteborgs varvet!! Skulle också vilja göra de eller bara vara här och känns den goa stämningen som de alltid är! Men i min form just nu så tror ja knappt ja kommit halv vägs. Men nästa år då är ja med om inte jag befinner mig i ett annat land då vill säga.

Är lite osäker vad jag vill göra när ja kommer hem. Vet att jag skall läsa upp min engelska och att jag skall börjar plugga. Men känns som jag vill göra något annat när ja är klar med engelskan. Tjejerna har pratat om att pka iväg och volentär arbeta. Hmm jag vet inte riktigt om de är min grej, kankse skall kolla upp de mer.Vem vet vem vet? Ja vet i alla fall en sak, jag skall inte bli fast i Munkedal haha. 

Nu har jag suttit i mitt älskade fönster och gjort lite uppgifter imin Engelska bok och bara njutit av solen. 


Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Himla duktigt att du läser upp din engelska nu! Man behöver ju kanske inte volontär arbeta man kan prova på att vara Au Pair i ett annat land;)

Roligt att du skall studera Amanda, tycker du är så duktig & kämpar på!Heja,heja!!!

2012-05-16 @ 18:57:34
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Pappa

Tack Amanda, det var tufft varv i år. Men jag fixade det. Tycker du är klok som en uggla, skall inte ge dig för många råd, men om jag skall rekommendera dig något så är det utbildning. Med en god utbildning öppnar sig många vägar, möjligheter etc. Det är som att bygga ett hus, grunden måste vara stabil, sedan kan man bygga och utveckla bygget hur som helst, men om grunden inte står stabilt, rasar hela bytet ihop. Men man måste inte utbilda sig i Munkedal, Uddevalla, Sverige. Nu slutar mina rekomendationer, med din klokhet är jag övertygad om att du kommer fatta de beslut som är bäst för dig, det räcker för mig. Och jag lovar att vi alltid skall stödja dig i dina beslut ovasett hur dom ser ut.Kramar i massor från Pappa:thumbup:

2012-05-16 @ 21:21:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback