Tre månader...

Vilken helt fullspäckad och helt sjukt kul helg.  De börja med på fredag så skulle familjen iväg så jag slutad lite tidigare. Jag gjorde i ordning mig och sedan tog bilen till Jessica, där de andra tjejerna kom. Vi hade taco mys. Fattar ni tacos!! Jag svävad på moln!Sen spelqde vi något som heter knäckt. Man kopplade in som en kamera till xboxet. Sen använde man hela kroppen för att hoppa,duka, sparka och allt.. För att klara spelet så bra som möjligt. Jag var helt slut, men gud så kul de var!

På lördagen träffades vi i stan och tog bussen till Rozel Bay. De ligger på andra sidan av ön kan man säga. Och de finns jätte fina vandrings leder där, precis brevid havet. Vi gick en bit och sedan satte vi oss i solen och fika med den med tagna maseken vi hade. Gud vilken underbar natur alltså. Vi gick till Bouley Bay. Från där tog vi bussen tillbaka till stan. Sen belv de att snabbt ta sig hem för att sedan sätta på sig lite snyggare kläder. När alla var klara tog vi bussen till Jerseys ända bowlinghall. Den ligger brevid flygplatsen och de finns även en liten pub där. Vi åt mat. Jag tog fish and chips. De var gudomligt gott alltså! Sen var de dags att spela. Skall inte skryta men ja vann då den första omgången! Den andra kom jag näst sist men de skall vi inte prata om. Sammalagt en riktigt kul och lång dag!

På söndag morgon satte vi oss i biöen och åkte till Plémont som är den stranden där tidvattnet ändras snabbast och de finns även gruvor som man kan gå in i. Helt underbart vacker ställe. Vi åt vvår fika i solen och bara njöt. Sen så tog vi en liten promenad och hitta som ett över givet gammalt hotell. Det var riktigt kusligt där. Folk hade spräjat äckliga menningar på vägarna och lakan låg kvar i vissa sängar. Då kunde vi oss verkligen som spioner eller att man var med i en skräckfilm. När vi väl kom där i från läste vi på en skylt att de var förbjudet område. Och att de skulle rivas. oj då! Då har man vist brutit mot lagen på Jersey utan att veta om de. Haha. Vi gick vidare på den lilla promenaden och vi kom fram till ett skyttetorn, ruiner och lite allt möjligt. Men de som var mest häftigt, de var utsikten till Frankrike. Himelen var klar och man såg över. Vi tjejer har faktikt pratat om att ta en tur till Frankrike i början av feb! Skulle varit jätte kuL! När jag sedan kom hem frå våran tur så ville den älsta dottern i familjen gå på bio och såklart ställer jag upp. De blev The darkest hour. Där är de faktiskt en svensk skådespelare med. filmen var lite halv kass men de är roligt att se svenska skådespelare slå igen utomlands!

Idag har jag bara tagit de lugnt, tagit en spring tur och tvättat lite. Tänk idag har jag varit här i tre måander. En fjärde del av tiden jag skall vara här. De känns som att jag har varit här mycket längre. Nu skall jag ner och stryka tvätten men ha de bra. Här kommer lite bilder från min underbara helg!!



Taco!



Ni är som ni är och de är därför ja gillar er!



Emma,s på lördagens utflykt.



<3



Ja här börjar de tidigt.



Min fish and chips!



Söndagen!




De övergivna hotellet








Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh underbart fin natur!Lite avis är man allt!

2012-01-16 @ 15:45:16
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Ja skjortan var kanonfin på han!Ja tar gärna emot råd från dig vad tycker du om dem jag sökt?

2012-01-16 @ 16:35:47
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Carina Mellqvist

Hej vännen. Du har det verkligen roligt, tänkt vilka roliga kompissar du fått. Kanske skall jag skicka mer taccoskrydda om det var så uppskattat:)

Det verkar vara fin natur och tänk att ni såg påskliljor.

Akta dig för alla spöken som bor på Jersey. Du ser nog för mycket hemska filmer (Jönssonligan).

Kramar Carina

2012-01-16 @ 19:39:34
Postat av: Pappa

Vad det verkar spännande,kan du boka det hotellet för Mig och Mamma när vi kommer

Kramar från Pappa :rolleyes:

2012-01-16 @ 19:42:26
Postat av: Lina

ÅÅH, "DORITOS!", gud va jag har letat efter det i Sverige efter ja va i London, din lyckans ost!!! Ta med hem ??:-P:love:

2012-01-16 @ 20:22:36
Postat av: emma

sv. skönt att inte vara ensam :)

2012-01-16 @ 21:56:40
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Emma Synnergren

Vad gött vi har det Mandis och tack för det underbara kaffet som jag fick idag :-)

2012-01-17 @ 19:42:11
Postat av: Trees gravid i London

Jaa för det ser väldigt fint ut här på bilderna iallafall :)

Tack så mycket! nåågra veckor kvar nu bara!

2012-01-18 @ 01:27:36
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Tack för det fina gratulationskortet jag fick,haha gud vad jag garvade!Meeeen det var mer likt Carina än mig;)men jag kommer väl dit med;)

2012-01-18 @ 09:25:40
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback