Idag har jag varit lite duktig...

På onsdag är alltid M ledig. Så idag har jag kört runt på henne lite.  Sen började ja se på " wermland for ever" en serie som visst har startat på tv 3 och ja var bara tvungen att se enligt Emma. Men nää, de var inte min typ av humor alltså! 

Sen hade jag också telefon möte med en kille som har hand om engelskan på konvux i Munkedal. Nu undrar ni säkert varför jag prata med han. Nää jag planerar min framtid lite. Och som ni flesta vet så vill jag bli gymnasie lärare i ämnena Idrott och hälsa och Histora. Detta är en liten dröm jag har stått fast vid enda sen högstadiet. Och när jag även fick prova på att jobba som de på praktiken ja gjorde under gymnasiet så kändes de verkligen rätt. Men här kommer också ett krukx ( som de alltid skall göra). De kräver att man har läst Engelska B ( Eller 6 som den heter nu) för att komma in. Detta har jag inte gjort. för som ni redan vet har jag väldigt svårt för Englska. Men kardimumman av de hela var att jag oh han bestämde att jag skulle börja med Engelskan här. Och göra alla delar jag kan göra på distans och sen bara komma hem och göra de prov som behövs göras där och de muntliga grejorna. Det känns jätte skönt att jag har så lång tid på mig att göra detta. Att jag inte behöver stressa. Jag berättade för han att mina svaga bitar i min Engelska är skrivningen och läsningen. Så de är dom delarna jag skall jobba mest på här nere. Den första uppgifr eller vad man nu skall säga är att skriva ett brev till han. Detta för att han skall se vilken nivå jag ligger på. Han kommer bli chockad tror jag.
Men en super trevlig lärare som tror på mig. Då går självförtroendet upp lite och jag blir mer säker! För om ni inte visst de så hoppa jag på en intersiv kurs i Engelska B förra våren, samtidigt som jag jobbade nästan hel tid. Detta tog knäcken på mig och den läraren var inte den trevligast heller om man säger så. Hon drg ner en regält men nu börjar slävförtroendet komma tillbaka lite.

Här även kollar vilka högskolor jag kan säga inför nästa vår. Som de ser ut nu kan jag bara gå i Örebro om jag vill ha de kombinationerna. Jag tycker om Örebro jätte mycket. Har varit där en del för mitt ex bodde där. Men jag vet inte riktigt om jag skulle kunna bo där fem och ett halft åt som denna utbildningen är. Så skall kolla upp detta mer när jag kommer hem.

På lördag kommer mamma och pappa. Längtar massa!! Skall bara bli skönt att ha de här och få lite mer energi. Vädret ser ut att bli skit, men om jag skall vara ärlig så struntar jag i de, utan bara skall njuta att de kommer hit.

Nu skall jag sätt på en film och försöka sova faktiskt. Är jätte trött idag. Tror de blir jönsson liggan. Natti natti!


Guldkornen mina ♥





Postat av: Anonym

För det första Wermland forever är hur kul som helst, jag ska tvinga dig att se alla avsnitten tillsammans med mig! För det andra kommer du klara engelskan galant! bara du tar det lugnt och inte stressar, tror det är rätt att du börjar härnere! Vi ses imorgon, puss på dig

2012-04-25 @ 20:11:00
Postat av: Carina Mellqvist

Hej

Helt klart så kommer det gå bra när du fått en lärare som kommer hjälpa dig. spelar ju ingen roll hur lång tid det tar bara det blir bra:love:

Längtar till Lördag men funderar så på min packning som vanligt:-)

Kramar

2012-04-25 @ 21:06:48
Postat av: Mia

Engelskan kommer du klara superbra! =) mitt bästa tips är att kolla på mycket engelska filmer MED subtitles =) för då läser du å tids nog lär dig stavningen osv samtidigt som du lyssnar =) sen kan ja läsa twilight böckerna en miljon gånger om på engelska för de e sååå bra hahaha. Å varför inte förena nytta me nöje ;) ragga upp en engelsk kille för han kan du ju inte snacka svenska me ;) hihihiihihi ha de bäst! =D å hoppas du får de superb med mamsen och papsen! pusss<3

2012-04-25 @ 21:52:56
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Håller med Mia här ovan;)

Åh heja Amanda du är så duktig! Du komemr fixa detta galant..!

2012-04-26 @ 17:18:05
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Elisabet E

Förstår dig precis! Varken engelska eller skriva/stava är min starka sida. Men en sak ska du veta, du har gjort den bästa grejen för att bli bättre o öva: Du bor i ett engelskspråkigt land och du har en blogg som du skriver flitigt på - det visar hur MODIG O ROLIG du är (trots att det egentligen är dina "svagare" punkter, som du själv tycker). Du är så tuff, smart o häftig som vågar, önskar att jag hade vågat det då (jag har dock vågat andra saker senare i livet). Amanda, en underbar personlighet går inte att få, men det har du och färdigheter handlar bara om traglande o tålamod :thumbup:

2012-04-27 @ 10:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback