Vilka och vad kommer jag att sakna?

Sitter här på mitt rum och lyssnar på musik och börjar fundera kring vilka man kommer att sakna och hur man kommer att klara sig utan sådan där vardags saker som man har i sitt liv men inte riktigt värdesätter. Det kan vara t.ex. När pappa kommer och bankar på dörren att man får faktiskt gå upp eller när man vet att man kan ringa mamma minst 10 gånger under dagen bara för att de har hänt något eller bara skall undra när hon kommer hem.


Tänk så många människor jag har unnit träffa under detta året jag har jobbat som vikare. Hur många otroligt snäll och glad människor som har gjort ens dag lite roligare. Att man "aldrig" kommer att träffa dessa igen känns lite sorligt. Vill tacka all personal på alla förskolor jag har varit på! Men främst Lilla foss förskole personalen. Ni är verkligen guld värda!! Jag kan ens inte räkna på mina fingrar och tår hur många gånger ni har fått mig att skratt och le när livet ibland känns lite jobbigt. Kommer aldrig att glömma spindeln Maria!! Ett minne för livet!


Man brukar säger att vänner kommer och vänner går men vissa består! Och detta har jag verkligen märkt under detta året. Vissa har jag förlorat men har också träffat många nya vänner. Jag tror att när det verkligen kommer till kritan och man behöver sina vänner mer än något så märker man av vilka som har vingar på ryggen och flyger med en genom sina problem. Mina änglar som skydar mig i allt och kan lyssna på mitt skitsnack om och om igen och kan få mig att skratta så jag tror jag skall spricka. Som jag alltid kommer att ha en palts i mitt hjärta även om nu  Erika provar sina vingar på högskole nivå och Sandra sina i Varekil och Lina i Näsjö. Så kommer ni alltid vara mina änglar och jag kommer att sakna er, men jag vet också att ni kommer finnas när jag kommer hem igen!


Men nu skall jag försöka tänka på mig själv och göra detta för min egna skull. Detta är något jag vill och det kommer säkert att förändra mitt liv och jag kommer nog aldrig ha det livet jag har idag någonsin mer men jag är berädd att göra detta för jag behöver lyfta på mian egna vingar och se mig omkring. Jag vet att de människorna som verkligen betyder någon kommer alltid finnas där för mig även om jag är i ett annat land.

Tror jag fick ut alla mina tankar nu. Så nu blir det att krypa ner i sängen och sova för i morgon väntar en lång jobbar dag. Sov gott alla där ut!



Postat av: Linus på linjen

Va fint du skriver Panda, kommer sakna dig massa, ser fram emot helgen!! Och ska försöka komma hem helgen efter det för att krama dig massa hej då kramar. Finns självklart kvar här i lilla sverige när du kommer tillbaka igen. <3<3<3 Du är bäst!

2011-09-27 @ 22:14:00
Postat av: Elisabet

Det är en SÅ BRA årstid att sticka... även om det inte är sommar året runt på Jersey så slipper du all "grå vardag" här hemma. Alla blöta vantar, overaller, stress, snoriga näsor och magsjukor du annars hade fått tampas med... fast det klart jag fattar att det är lite tungt att säga "Hej då", Kram på dig!

2011-09-28 @ 10:29:02
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Bra skrivet Manda Panda;)Hur går det i Wordfeud mot mig då;)

Vad tyckte du om hallen förresten?



2011-09-28 @ 19:53:24
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Jamen visst nästa vecka blir bra!:thumbup:

Haha jag fuskar aldrig men är tveksam till om du ber om hjälp ibland,hihi;)

Jösses vad disigt det är ute!

2011-09-29 @ 17:19:26
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Jag har startat en egen insamling.Hjälp alla hjärtebarn,sprid gärna budskapet på din blogg också!

2011-09-30 @ 12:22:28
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: maria

Guuuud vad fint du skriver gumman! Jag blir rörd ända in i hjärteroten!!! Och visst kommer äventyret att förändra dig på 1000 olika sätt, men du förblir alltid fina, roliga o tokiga Amanda=D Tack för att du funnits där när vi behövt dig! Du är en klippa o vi kommer sakna dig enormt mycket! Tack för att du funnits där för mig när jag ena stunden går igenom ett helvete för att i andra sväva på små moln;) Bättre vän får man leta efter!!! Och jag hoppas verkligen inte att du säger hej då för alltid utan att du dom vanligt dyker upp som "gubben i lådan";-) Glöm aldrig vem du är! Kramisar i massor <3 Maria

2011-10-01 @ 21:02:27
Postat av: Pappa

Hej Gumman

Roligt att läsa din blogg, jag kommer också sakna att få banka på din dörr höra din röst, se din underbara nyvakna ansikte när vi slåss om vem som skall komma in på toaletten först på morgonen. Men det skall bli underbart att följa dig på ditt äventyr under 2012.

Kram Amanda från Pappa

2011-10-02 @ 13:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback