Idag är jag trött..

Dagen började med de vanliga, gå upp, ta ur diskmaskinen, göra frukost till l, få henne att äta den, ta på henne kläder, fixa håret på henne och borsta hennes tänder. Sen tog jag med L och H till bion. Vi såg Smurfarna. Fann av barn filmer som jag är så var den ändå godkände. Men kändes konstigt när de var "riktiga" personer med i den också. Kändes inte riktigt som smurfarna. Vi köpte popcorn men de var söta. Vilcken chock ja ick när jag smakade de första. Men om jag skall välja så föredrar jag nog de salta. Och de fanns karamell kungens lösgodis på bion!!! Fatttar ni hur lycklig jag blev eller?! Nu vet jag ett ställa på hela Jersey som har de. Om jag får panik någon gång och måste ha de!! Dock kostade de 2 Pund på hg. Men de är de ta med fan värt!

Sen åkte vi till mc för att äta lunch. På vägen tillbaka till bilen gick vi in på en bank och bokade tid för ett möte. Skall försöka få ett bank kort här nere. Så de blir lättare för familjen att sätta över pengar. Efter de blev de hem färd. Gud vad trött jag var då. Gick och la mig och somnade en halv timme. De var riktigt skönt! Sen fattade jag pennan och skrev brev till farmor och mormor. Kommer antaglingen posta de i morgon. Känns lite onvänligt att skriva brev. Var liksom ett tag sedan man gjorde de. 

Nu skall jag gå ner och göra i ordning min tvätt och sen skall jag se på robinson. Blir en lång dag i morgon. Men sen, sen är de helg!!!



Postat av: jossan

konstigt det låter med söta popcorn! du jag kom på, har familjen haft au par förr eller är du första? känns det som du känner barnen nu? kram alla hälsar här hemifrån.

2011-10-28 @ 08:13:13
Postat av: Amanda

Nää de har det inte haft innan. Jag är deras första. Ja de gör jag men kan inte säga att jag gör de fullt ut än. Fick Leo kortet? Kram på er alla!!

2011-10-28 @ 15:24:47
URL: http://liferun.blogg.se/
Postat av: jossan

ja kortet kom på måndagen, jättefint och stort:-)

2011-10-28 @ 18:08:54
Postat av: Carina Mellqvist

Hej prinsessa. Konstigt med söta popcorn, men det är nog en vanesak. Bra att du har hittat ett ställe de säljer smågodis på. Förstår dig man kan inte leva utan godis:-P

Här är allt som vanligt om inte ännu mörkare, idag har det varit svart hela dagen.

Fredag kväll är alltid mysigt.Pappa och jag skall åka till Göteborg och shoppa, äta och mysa. Vi ligger kvar Lördag till Söndag. Får försöka hitta på något skoj i allt det mörka.

Ring i kväll. Kramar

2011-10-28 @ 18:28:33
Postat av: Pappa

Amanda

Hoppas du får en avkopplande helg, försök att ta en jogging tur, måste finnas många fina ställen att upptäcka och samtidigt rensa hjärnan och bygga upp konditionen. Vi försöker höras av på söndag kväll.

Pappa

2011-10-29 @ 10:04:07
Postat av: Pappa

Hej Amanda

Hoppas att du nu får en avkopplande helg. Försök att ta en joggning tur och upptäck ön och rensa hjärnan och ladda dina batterier inför Er flytt nästa vecka. Hoppas att vi kan höras av på Söndag kväll. kram Pappa :-d

2011-10-29 @ 11:16:55
Postat av: Elisabet & Livia

Hej på dig! Idag har vi sol i Dingle, de mesta löven har blåst av träden i veckan men idag verkar bli vindstilla. Här händer lite denna helg- det är Råsjölördag i Grebbestad m jippo, marknad o loppis. På Naturbruksgymn. är det Öppet Hus m Hästhoppning o diverse uppvisningar.

Måste fråga lite mer gällande "mattema": har familjen gasspis? Handlas den mesta maten typ hos slaktare/ mejeriaffär/ grönsakshandlare alltså speceriaffärer och inte supermarket? Finns mjölkbud (som man kan se på film)? Alltså som levererar mjölk på flaska vid dörren? Lagar familjen maten eller är det meningen att du ska göra det? Funderar också på om de firar Thanksgiving? och är Halloween en stor helg för firande?

Ok, lite konstiga frågor och kanske svårt att svara på...

Micke, Hönökaka är ju barnmat ;-)Nejdå, jag äter det med förtjusning också!! Får dock för mig att jag inte blir tillräckligt mätt utan vill ha skogshuggarmat - fast jag borde väl äta mer som en ballerina:-d

Livia kan gå nu på stapplande ben. Tänker på när du hjälpte mig i sommras när jag var i stort behov av en pigg och rolig person - Tack!

Hur går det m dina fingrar?

Kramar från en frågvis föräldraledig

2011-10-29 @ 11:23:04
Postat av: Pappa

Maria via Pappa

Hej jag hoppas

Du har det bra. Jag ska till fjällbacka

Jag ska till London i sommar.jag kanske träffar dig då.

Nu är jag i Munkedal.

Hoppas vi syns snart.

Jag saknar dig.

Hejdå kram Maria!



:-):-):-d

2011-10-29 @ 11:42:49
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Hallå tjejen! Vad gör du på din helg då, är du ledig då eller passar du barnen hela tiden,alla dagar i veckan?

Jaa hehe han kom hem med en Ipad tillslut;)Idag har jag shoppat nya gardiner & kuddar till vardagsrummet o imorgon åker det in nya mattor med;)

2011-10-29 @ 18:46:10
URL: http://hummingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback