En full späckad dag..

Vaknad runt nio. Skönt att sova ut lite. Väl uppe åt jag en god frukost med hela familjen. De blev som rostat bröd med, typ som mjuk ost och lax. Uppe på hade man citron och peppar. Kanske inte de jag är van att äta till frukost med det var riktigt gott. Alltid kul att prova något nytt. Sen åkte mamman och pappan till de nya huset och greja. Så jag l och h tog en promenad med hundarna. Och l cykla. Hon var riktigt duktig för sin ålder. När vi kom hem såg vi lite tv.

Sen var det dags att lämna h på hennes jobbar som simlärare. Kul! Bilen rullade sen vidare mot stan. Där släppte de av mig så jag kunde utforska de på egen hand. Första intrycket var att jag verkligen gillar de. De  var ungefär som gamla stan. massa affärer på en lång väg men om man gick in på små gatorna fanns de också affärer. Slutsattsen jag drog av att kolla i dessa affärer är att kläderna är väldigt "pryda" och de är god kvalite på dem. Men så kostar de också en del. Men när jag gick där så stötte jag på en jätte mysig butik som kommer säker bli min favorit affär. De hade allt från väskor till små krafs. Jätte mysig. Allt sluta med att jag köpte ett par jätte gosiga inne tofflor. Love they!! Sen har jag också köpt ett par hörlurar med mikrofon. Så nu kan jag prata på Skype! Och ett gulligt armband. Sen blev de dags för lite kaffe och en macka.

Efter ca två timmar kom mamman och hämta mig och vi åkte till de nya huset. Mitt rum är klart nu och de är så fint. Nu skall bara alla saker in. Känns skönt  att kunna göra de till mitt. Brevid mitt rum kommer de också finnas ett badrum. Idag kom badkaret. Gud vad fint de var!! Kommer säkert att spendera flera timmar där!

På vägen hem sen stannade vi vid BQ som är ungefär som bauhaus. M och S gick in där medan jag och l gick in i den stora leksaks affären brevid istället. Gud vad stort de var. Och vi skullle hitta en målarbok och lite pennor. Men de var som att leta efter en nål i en hösäck. Men till slut hitta vi en jätte tjock och l blev nöjd. Efter en stund drog vi oss hem och nu har jag tittat på UKs vertion av let dance. Inte lika bra tycker jag men de kanske är för jag inte vet typ vem någon är. 

Här kommer liten bild från shopping gatan



Postat av: Carina Mellqvist

Godmorgon Verkar vara en trevlig gata:thumbup:för dig min vän. Bra att du får vara med och inreda ditt nya rum. Det kommer nog bli mycket att göra med flytt men roligt. I dag skall pappa och jag fixa det sista i trädgården iför vintern. Tänkte även städa i våra vantar, halsdukar m.m.

Ha en bra dag så hörs i kväll. Bra med dina nya hörlurar så vi kan höra dig när vi pratar.

Kram Carina

2011-10-23 @ 10:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback