Aj aj aj.

På morgon gjorde vi i ordning oss för att åka och äta lunch på stranden med h och l. På vägen till stranden så så stannade vi vid h kompis för att hämta några grejer hon glömde där en dag. Sen åkte vi och handla lunchen. Vi testade gå ner till stranden och äta men de var aldeles för blåsigta. Så vi satt i bilen och åt. Det blev en räkamacka för mig och lite apelsin jucie. Såklart var de lite chips till som man alltid äter här vid lunch tid. Sen tog vi i alla fall oss ner till stranden så hundarna fick springa av sig. vattnet var väldigt lågt idag så de var några som passade på att åka vindsurfing. Var riktigt coolt att se på. Men om jag säger så här. Detta är inget i mot lilla gårvik. 

På vägen hem så stannade vi vid en affär för att handla och få flytt kartonger till alla saker som skall packas ner. Efter de åkte vi till en lekpark där vi mötte en kompis till h. Sen gick vi in oss henne. Och ja skulle stänga min dörr, då plötsligt kom de en bil som körde jätte nära mig så jag skulle skynda mig och fick fyra fingrar i mellan dören. Aj aj aj vad ont de gjorde. Ja kom i alla fall in och fick sätta mig hos h:s kompis. Mamman var jätte snäll och tog hand om mig för de kändes som jag skulle svima när jag såg allt blod och de gjorde så ont! Fick verktabletter och is på de. Sen plåster. Kände mig jätte dum när jag kom så till en människa jag aldrig har träffat och hon fick ta hand om mig så mycket. Nu  gör de ont i två av fingrarna. Men ja kan böja de så de är i alla fall inte brytna. Skönt. 

Efter den insidenten åkte vi hem och jag upptäckte då att mitt internett inte fungerade. Fick panik och flippade ut! Satt i nästan en timme och försökte jätte länge till jag insåg att de var bara att trycka på knappen f12 så fungerade de. Då blev jag frustrerad. Men va fan kan inte bara datorn skriva med stora bokstäver "TRYCK OP F12!!" för oss som inte kan något om datorer. 

Nyss så hjälpte jag E att packa ner hennes böcker och filmer. Hon var väl inte den som hjälpte så mycket men kändes änså skönt att få gjorde de. Ikväll kommer de att bli pumpa soppa. Har nog alrig ätit de så skall bli gott att smaka. Tycker ni om pumpa soppa?

Tänkte också säga att jag har bokat biljetter hem inför jul. Kommer hem den 21 dec och åker tillbaka den 29. Kommer nog kännas lite konstigt att komma hem och prata svenska, när man har pratat engelska varje dag så länge. Men skall ändå bli skönt att träffa familjen och de nya pyronet som skall ha kommit ut tills jag kommer hem!!

Hmm har funderat om jag saknar något i mat väg här nere. Hmm de gör jag nog inte än mer än husolsosten. Gud vad jag saknar den!!! I denna familjen får man skära osten med kniv och den är inte lite fet som husolsosten är. Så kommer nog ta med lite husolsost när jag har varit hemma. Hahha.



Postat av: Carina Mellqvist

Hej Amanda. Roligt att du kommer hem och äter hushållsost i jul. Du får vara rädd om dina händer. Försök att hålla såren så rena som möjligt så läker de snart.

Kul att se stranden men akta dig för grisarna.

Kram Carina

2011-10-26 @ 21:39:55
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Ajdå,tur att du inte bröt dem!Fin strand o ännu finare på sommaren kan jag tänka mig! Hm pumpa smaken är ingen favorit hos mig. Akta dig är ju Halloween helg denna helgen,tihi;)

2011-10-27 @ 12:38:27
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Elisabet & Livia

Hej Amanda!! Kul att läsa din blogg:-) Jag har funderat just på din frukost - om det är toast (rostat formbröd) o det läste jag att du åt en dag. Frukost brukar vara intressant, tror inte många andra länder äter så rejäl frukost som vi nordbor ofta gör (jag äter ju gärna gröt). Om man reser backpack o ser någon äta gröt eller grövre bröd (om det går att hitta grovbröd)till frukost på hostel el liknande självhushåll så kan man ge sig på att de är svenskar annars är det toast, toast, toast. Finns det fil o yoghurt? (fast det kanske du inte äter). Ost är ju också ett kapitel för sig, antar att de äter ost efter maten som typ efterrätt/ostbricka och inte på smörgås? Pumpasoppa är säkert jättegott, har nog inte smakat någon "riktig". Annars är det väl någon typ Brödpudding som ska vara speciell för UK... Jag är matintresserad:-)Kommer ihåg att vi åt goda crepe på Jersey, samt skaldjur. Har för mig att det var mycket bakad potatis och framför allt jättegod cider på fat - inte alls så söt som här... Ha det jätte bra!

2011-10-27 @ 18:06:00
Postat av: Pappa

Hej Gumman. Oj vad det måste ha gjort ont, och uppe på detta dataproblem. Stakars dig, men tur att det fixade sig. Håller med Mamma, tänk på att hålla såren rena så går det nog snart över. För min del låter inte pumpa soppa ut som det skulle vara något för mig, inte heller havregryns gröt som Elisabet tycker om. Tacka vet jag Hönekaka och hushållost

2011-10-27 @ 18:53:26
Postat av: Pappa

Det är något för oss som kommer från Munkedal, Sverige. Roligt att följa dig, själv har jag precist kommit hem från en mässa i Kristianstad, så nu skall jag krypa ned i ett varm bad, så jag står ut den sista arbetsdagen denna vecka. Hoppas du får en bra kväll, och kanske vi hörs på Skypen i kväll. Kram från Pappa

2011-10-27 @ 18:56:57
Postat av: Malin kusin

Akta dina fingrar Amanda! fin bild :-d

KRAM MALIN!

2011-10-27 @ 22:20:03
Postat av: Lina

stackare!! :O ta hand om fingrarna nu, o kul att ha dig hemma över jul! :-d:-d

2011-10-31 @ 00:07:42
Postat av: Mia

Va tyckte du om Pumpasoppan? =D jag fick Pumpasoppa igår kväll när vi firade Halloween här i Aups. =D

2011-11-01 @ 15:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback