Ja ser de regnar, ja ser de regnar. De var ju roligt ja ha.

Nu var denna helgen gjord. I fredags åkte jag ner till stan och mötte Emma,s på natt kaffet. De är ett kaffe som är öppet till 9 på kvällen. Där provade jag chi latte för första gången. Jag gillade den riktigt mycket. Massa goda kryddor, smakade lite jul. Sen gick vi och köpte lite god och sen åkte jag hem och såg på film. De var skönt för var  väldigt trött.

På lördagen vaknade jag tidigt av att regnet öste ner utanför mitt fönster. Drog på mig kläderna och tog en promenad ner till stan för att möta tjejerna. Där gick vi på den lilla jul marknade som de har sätt upp på torget. De var massa hema gjorda saker. Allt från halsband till kläder. Där drack vi varm choklad i regnet, mumma. När vi sedan gick in till stan så var de någon fredsgala där de bjöd på korv med bröd, kaffe och massa gott. De hade även lavie band. Sen var de dax att shopa massa kläder till mig själv ( för ja är ju klar med alla julklppar). De blev en snygg topp, en snygg jul klänning, vantar, plånbok och svarta hunter stövlar bara för 68 Pund. Känns skönt att spändera lite pengar på en själv. När vi hade slösat bort alla våra pengar så åkte vi hem till Cecillia och såg på filmen Elf och sen såg vi tre avsnitt av myseriumet på greveholm. Så mycket har jag inte skrattat på länge!

Idag har jag gått till stan med mina nya stövlar och idag behövdes de verkligen. Gud vad de har regnat och blåst! Vi kollad i affärer men hittade inget så bestämde för att gå till pizza express istället och lägga våra pengar på en god pizza. Och god var den verkligen. Sen tog ja bussen hem. När jag gick hem så kunde ja knappt dra på trotaren för de var fullt med vatten. Nu har jag varit hemma och tagit de lugnt. Somnade en stund de var skönt. 

Som du förstår mamma så är de regn och rusk väder här och har varit de hela veckan. Hoppas de blir finare väder nästa vecka. Tänk idag är de bara 20 dagar till jul afton!

Nu kommer några bilder från helgen.



Vist har de gjort de fint i stan.



Våran nya fina spis.



Varm choklad mumma!!



De är mina tjejer de!



Man blir som ett barn igen när man ser på mysteeriet på greveholm.



Mys!



Pizzerna från idag.




Inte bra bild, men de ni ser är kärlek!





Postat av: Carina Mellqvist

Hallo. Bra med så fina gummistövlar när det är sånt ruskväder.

Kramar Carina

2011-12-05 @ 07:40:13
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Billigt för ett par Hunter stövlar 748:- inte fel!Vill med ha ju!

Jadu Amanda här är det regn & rusk med, ingen julkänsla har infunnit sig förutom alla juleljus & pynt..

Alfred saknar allt sin faster:love:

2011-12-05 @ 16:11:31
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Vilken cool spis!!

2011-12-05 @ 18:44:04
Postat av: Lina

Haha, väldigt va du handlar gumman, bra att du lägger lite på dig sj oxå, vad får du föresten i lön/fickpengar av familjen? Åhh, hunterstövlar som e så dyra här hemma, vilken lyckans ost du är. :love:

2011-12-05 @ 21:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback